Disney+ fordobler antallet af abonnenter på ét år: Haler ind på Netflix

På et år har streaming giganten Disney+ fordoblet antallet af abonnenter på platformen. Det betyder, at selskabet runder mere end 100 millioner brugere på verdensplan.

Artikel top billede

Streaminggiganten Disney+ runder 100 millioner brugere verden over.

Dermed har selskabet fordoblet antallet af brugere på platformen på bare et år. På samme tid sidste år havde platformen 57,5 millioner brugere, mens tallet nu lyder på 116 millioner.

Det viser selskabets seneste regnskab, skriver erhvervsmediet CNBC.

Selskabets mål er at lægge yderligere 100 millioner abonnenter oven i det nuværende antal. Dermed skal Disney ifølge sit eget mål ramme 260 millioner brugere inden 2024. Et mål analytikere mener er yderst realistisk.

Med de mere end 50 millioner nye brugere begynder Disney+ at hale ind på streaming giganten Netflix, der stadig er verdens største streamingtjeneste.

Der er dog et stykke vej op til nummer et endnu. Ifølge en opgørelse fra tjenesten Statista nåede Netflix 207 millioner brugere i første del af 2021.

Det store antal nye brugere hos Disney+ kan også aflæses i selskabets regnskab. Indtægterne for en enkelt bruger er dog faldet en smule fra 4,62 dollar per bruger til 4,16. Det er muligvis en del af forklaringen på den høje brugertilslutning.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil