Som Wizer-topchef vil Frank Rasmussen byde Norlys, Fibia og TDC Net op til dans

Teleiværksætteren Frank Rasmussen vil som øverst ansvarlig hos Wizer udfordre de etablerede fiberselskaber i landet. Det skal ske med "snilde og innovation" da kapitalmusklerne er langt fra det samme, lyder det.

Artikel top billede

Telmore-stifteren Frank Rasmussen er klar til at tage kampen op mod de store fiberselskaber - endnu engang.

Efter fire måneder som driftsdirektør hos Wizer, det tidligere Gigabit, er han rykket op i graderne for nu at kunne kalde sig selv for administrerende direktør, skriver Børsen.

Det danske fibernet er i rivende udvikling disse år, og her domineres markedet af store og kapitalstærke spillere som Norlys, Fibia og TDC Net. Det er netop de etablerede fiber-spillere, som Frank Rasmussen nu byde op til dans i hans nye topchef-rolle.

"De aktører, vi er oppe imod, Norlys, TDC og Fibia, er alle tre gigantkoncerner med pengetanke, der er svulmende. Det er dem, vi skal tage kampen op imod, og der er kun to ting, vi kan vinde på: snilde og innovation. Vi har evnen til at være langt mere agile end dem, da vi er små," siger Frank Rasmussen til Børsen.

Frank Rasmussen ovetog direktør-stafetten fra Claus Østergaard Olsen, der har en fortid som topchef hos Fibia. Her var det bestyrelsesformand Søren Sundahl, der vurderede, at direktørposten havde brug for andre kompetencer, lyder det.

Færdig som iværksætter

Frank Rasmussen har været med til at stifte succesfulde danske til virksomheder som Telmore, Bibob og Image Scandinavia, og førstnævnte indbragte alene 400 millioner kroner, da selskabet blev solgt til TDC.

Da han tiltrådte som COO for Gigabit i sommer slog Frank Rasmussen samtidig fast, at hans tid som iværksætter var forbi.

“Det kan jeg sige meget skarpt. Min tid som iværksætter er et afsluttet kapitel. Det har det været i nogle år. Jeg har været igennem de egne projekter, som jeg skulle igennem. Nu er det ikke det, der har mit fokus mere, og det har det i øvrigt ikke haft i en del år," sagde han dengang til Computerworld.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S