Elon Musk er klar med aggressiv plan for Twitter: Omsætningen skal femdobles frem mod 2028

Elon Musk vil sætte turbo på Twitters økonomiske udvikling, når han snart kan kalde sig ejer af det sociale medie. Målet lyder nu på en femdobling af omsætningen frem mod 2028.

Artikel top billede

(Foto: Websummit, CC BY 2.0 / Image by Dan Taylor)

Når kalenderen viser 2028, så skal Twitter have en omsætning på 26,4 milliarder dollar - det er fem gange højere end i dag.

Sådan lyder planen fra Elon Musk, som er i færd med at købe det sociale medie, der derved skal afnoteres.

Det skriver Reuters.

I et internt notat afsløres planerne om, at indtægterne fra reklamer, der i 2020 var på 90 procent, vil falde til at udgøre 45 procent af forretningen. Det vil svare til en omsætning fra reklamer på 12 milliarder dollar i 2028.

Hertil skal abonnementer bidrage med 10 milliarder dollar til omsætningen i 2028.

Elon Musk, der er verdens rigeste mand, lukkede sidste måned en aftale, hvor han køber Twitter for 44 milliarder dollar.

Derfor er det snart Tesla-stifteren, der skal bestemme slagets gang hos det sociale medie med millioner af brugere verden over.

Han har eksempelvis bedyret, at der skal være en større grad af ytringsfrihed på platformen, hvor målet også er at få millioner af nye brugere på. Dertil skal der slås hårdere ned på spam bots.

Når handlen gennemføres, så regner Elon Musk selv med midlertidigt at indtage direktørstolen i starten, lyder det.

Blandt andre mål for virksomheden regner han med at kunne tjene 15 millioner dollar på en betalingsløsning på platformen i 2023, og denne skal vokse sig til 1,3 milliarder dollar i 2028.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Teknologiens frontløbere i en forandringsfyldt verden

    CIO’erne spiller en centrale rolle i at drive moderne virksomheder fremad i en usikker tid.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil