TOPNYHED:Her er Danmarks bedste it-virksomhed: Nordjyder vinder Computerworlds Top 100 på flintrende godt købmandsskab

Artikel top billede

(Foto: Esa Riutta/Pixabay)

Microsoft skruer op for reklamerne i din Outlook-indbakke

Outlook-brugere kan nu blive præsenteret for annoncer i flere indbakker.

I den kommende tid kan brugere af Microsofts Outlook-app til iPhone og Android forvente, at de vil blive mødt med flere annoncer i deres indbakke.

I Outlook kan brugerne vælge mellem at få deres e-mail serveret i en samlet indbakke, eller at få deres mails fordelt på to indbakker, hvor den ene hedder fokuseret og den anden ”andet.”

Ifølge det amerikanske tech-medie The Verge har Microsoft gennem længere tid lagt annoncer ind i den indbakke, der hedder ”andet” som primært består af nyhedsbreve og lignende.

Brugerne har således kunne undgå annoncerne ved at vælge at få deres mails serveret i den samlede indbakke.

Annoncer i flere indbakker

Men The Verge skriver, at Microsoft nu også er begyndt at ruller annoncer ud for folk, der anvender den samlede indbakke.

Det er dog kun de brugere der anvender den gratis udgave af Outlook-appen, som bliver ramt af annoncerne, og ifølge The Verge bliver folk med Microsoft 365-abonnementer ikke eksponeret for annoncer.

”Folk der bruger den gratis udave af Outlook blive præsenteret for annoncer, og de kan vælge at slå funktionen ”fokuseret indbakke” til og dermed kun få annoncerne præsenteret i ”andet-indbakkeb,” oplyser Caitlin Roulston i en skriftlig meddelelse til The Verge.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR - sådan sikrer du compliance i din organisation i hverdagen

Håndteringen af persondata og GDPR for længst er blevet hverdag for langt de fleste virksomheder, men den løbende strøm af sager i Datastyrelsen viser, at det fortsat er er vigtigt at fokusere være compliant med alle regler og love i en ofte kompleks virkelighed. Uden de rette værktøjer er dette en umulig opgave. Vi sætter fokus på, hvordan du med processuelle greb, værktøjer og systemer kan sikre, at du altid er compliant med GDPR.

27. september 2022 | Læs mere


MS Power Platform

På dette seminar kan du høre mere om mulighederne i Power Apps, og hvordan du kommer igang med at skabe værdi med Microsofts low code/no code-platform. Du kan også få inspiration fra organisationer, der i dag allerede er godt i gang og som har gjort sig deres erfaringer med platformen. Hvad virker? Og hvad virker ikke?

28. september 2022 | Læs mere


Strategisk brug af cloud: Få styr på compliance, infrastruktur og industry clouds

På denne konference klæder vi dig på at træffe de strategiske de valg, som der ligger bag hybrid cloud. Og vi går i dybden med de compliance- og sikkerhedsmæssige udfordringer og beslutninger der følger med cloud-løsninger

29. september 2022 | Læs mere






CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital