Artikel top billede

(Foto: Esa Riutta/Pixabay)

Microsoft skruer op for reklamerne i din Outlook-indbakke

Outlook-brugere kan nu blive præsenteret for annoncer i flere indbakker.

I den kommende tid kan brugere af Microsofts Outlook-app til iPhone og Android forvente, at de vil blive mødt med flere annoncer i deres indbakke.

I Outlook kan brugerne vælge mellem at få deres e-mail serveret i en samlet indbakke, eller at få deres mails fordelt på to indbakker, hvor den ene hedder fokuseret og den anden ”andet.”

Ifølge det amerikanske tech-medie The Verge har Microsoft gennem længere tid lagt annoncer ind i den indbakke, der hedder ”andet” som primært består af nyhedsbreve og lignende.

Brugerne har således kunne undgå annoncerne ved at vælge at få deres mails serveret i den samlede indbakke.

Annoncer i flere indbakker

Men The Verge skriver, at Microsoft nu også er begyndt at ruller annoncer ud for folk, der anvender den samlede indbakke.

Det er dog kun de brugere der anvender den gratis udgave af Outlook-appen, som bliver ramt af annoncerne, og ifølge The Verge bliver folk med Microsoft 365-abonnementer ikke eksponeret for annoncer.

”Folk der bruger den gratis udave af Outlook blive præsenteret for annoncer, og de kan vælge at slå funktionen ”fokuseret indbakke” til og dermed kun få annoncerne præsenteret i ”andet-indbakkeb,” oplyser Caitlin Roulston i en skriftlig meddelelse til The Verge.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hvordan understøtter du den samlede værdikæde og skaber den optimale kundeoplevelse i engros eller retail?

Vi stiller skarpt på mulighederne for at optimere alle led på tværs af din værdikæde og tilhørende salgskanaler samtidigt med, at du styrker både indtjeningen og kundeoplevelsen. Du får inspiration til, hvordan du kan arbejde med at binde salgskanaler sammen og sikre, at der er styr på den bagvedliggende logistik, produkt- og stamdata, prissætning services osv.

29. november 2023 | Læs mere


AI Business Excellence Day – sådan folder du mulighederne ud

Mange danske virksomheder har eksperimenteret med AI-projekter af begrænset omfang, men kun de færreste har for alvor udforsket mulighederne i storskala. Det gør vi her! Du vil blandt andet få mulighed for at se eksempler på, hvordan AI kan anvendes som accelerator i storskala og skubber til grænserne for, hvordan det er muligt at integrere teknologien, så potentialet for alvor foldes ud.

05. december 2023 | Læs mere


Teknologien bliver den næste konkurrencedefinerende slagmark – sådan forbereder du dig

Få bud på, hvordan du kan tænke IT-planlægning som en løbende strategisk proces frem for noget, der foregår fra enkeltprojekt til enkeltprojekt. Herunder hvordan strategisk brug af IT giver dig et stærkt grundlag for at orkestrere kundeoplevelser, kunderelevans og produktivitetsforbedringer.

06. december 2023 | Læs mere