Det reklamefinansierede Netflix bliver langt fra gratis

Det bliver ikke gratis at få Netflix-streaming lige foreløbigt.

Artikel top billede

(Foto: Photo by freestocks.org on Unsplash)

Mens Netflix synes at ville forsøge at presse priserne op på sin abonnementer, ville det være nærliggende i stedet at se til tjenestens varslede reklamefinansierede tjeneste.

Der er dog et væsentligt aber dabei: Tjenesten vil efter alt at dømme ikke blive en gratis omgang, med spredte annoncer flettet ind i de streamede programmer.

Ifølge finansmediet Bloomberg vil den reklamefinansierede model debutere til en pris mellem syv og ni amerikanske dollar. Omregnet til danske kroner svarer det til mellem 52 og 67 kroner per måned.

I forhold til de nuværende streaming-tilbud, vil det dog give en vis besparelse, da Netflix tager 9,99, 15,49 og 19,99 for henholdsvis basis, standard og premium-pakken på det amerikanske marked.

Brugere af den reklamefinansierede vil ifølge netmediet The Verge også savne noget af det indhold, som de nuværende Netflix-brugere nyder godt af.

Selve annonceringen vil optræde både imellem og i selve programmerne, som streames. Netflix skulle ifølge mediet sigte efter at give fire minutters reklame-afbrydelser per streamet time.

Samtidig vil muligheder såsom offline-streaming ikke være tilgængelige for reklamefinansierede abonnenter.

Netflix’ reklame-baserede streaming-pakke forventes at gå i luften en gang i starten af 2023.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job