Det reklamefinansierede Netflix bliver langt fra gratis

Det bliver ikke gratis at få Netflix-streaming lige foreløbigt.

Artikel top billede

(Foto: Photo by freestocks.org on Unsplash)

Mens Netflix synes at ville forsøge at presse priserne op på sin abonnementer, ville det være nærliggende i stedet at se til tjenestens varslede reklamefinansierede tjeneste.

Der er dog et væsentligt aber dabei: Tjenesten vil efter alt at dømme ikke blive en gratis omgang, med spredte annoncer flettet ind i de streamede programmer.

Ifølge finansmediet Bloomberg vil den reklamefinansierede model debutere til en pris mellem syv og ni amerikanske dollar. Omregnet til danske kroner svarer det til mellem 52 og 67 kroner per måned.

I forhold til de nuværende streaming-tilbud, vil det dog give en vis besparelse, da Netflix tager 9,99, 15,49 og 19,99 for henholdsvis basis, standard og premium-pakken på det amerikanske marked.

Brugere af den reklamefinansierede vil ifølge netmediet The Verge også savne noget af det indhold, som de nuværende Netflix-brugere nyder godt af.

Selve annonceringen vil optræde både imellem og i selve programmerne, som streames. Netflix skulle ifølge mediet sigte efter at give fire minutters reklame-afbrydelser per streamet time.

Samtidig vil muligheder såsom offline-streaming ikke være tilgængelige for reklamefinansierede abonnenter.

Netflix’ reklame-baserede streaming-pakke forventes at gå i luften en gang i starten af 2023.

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil