Tøj-webshop med ny digital strategi: Vil sende kundedata videre til partnere

Modefirmaet Boozt kommer med et nyt værktøj, som skal indsamle data om tre millioner kunder og dele dem med 1.300 brands.

Artikel top billede

Den internetbaserede tøjforretning Boozt kommer med en ny strategi baseret på data, skriver mediet Finans.

Webshoppen har udviklet et nyt digitalt værktøj ved navn Boozt Data Intelligence, som Boozt bruger til at indsamle data fra omkring tre millioner aktive kunder, og disse data deles så med cirka 1.300 brands og modemærker, der leverer tøj og produkter til Boozt.

Ifølge Peter G. Jørgensen, der er kommerciel direktør i og medstifter af Boozt, drejer det sig om at styrke relationerne mellem slutkunder og de modebrands, der er partnere med Boozt.

”Med det nye værktøj tilbyder vi dem større indsigt i data om kundernes ageren, der kan støtte vores partnere i udvikling af deres kollektioner og salg. I tæt samarbejde med vores brands kan vi understøtte forretningsvækst,” siger han til Finans.

Annonceindlæg fra Comm2ig

Er vanens magt den største trussel for cirkulær transformation i IT-branchen?

IT-branchen står for 4% af CO2-udledningen, men vi udskifter vores udstyr langt oftere, end behovet retfærdiggør.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Carl Severin Degn Nørlyng som IT-Supporterelev ved afd. Thisted og afd. Herlev. Nyt job