Artikel top billede

(Foto: Microsoft/PR)

Microsoft arbejder på at tilføje ChatGPT-funktioner i Office – se dem her

Microsoft ønsker at bruge ChatGPT til at forbedre Office-produkter som Word, Outlook, og PowerPoint.

Det er ikke længe siden, at det kom frem, at Microsoft i samarbejde med OpenAI, som Microsoft ejer en del af, arbejder på en ny AI-drevet version af Bing, som er drevet a ChatGPT.

Og det nye AI-chat, som har taget verden med storm, skal nu også til at bruges andre steder i Microsoft-porteføljen.

Tech-giganten arbejder nemlig på at bruge ChatGPT til at forbedre Office – mere specifikt Word, Outlook, og PowerPoint og andre apps.

Det skriver The Information.

Formålet skal være, at brugere automatisk kan generere tekst med hjælpebeskeder på skærmen.

Vi har allerede set det med automatiske svar, som du kan vælge, når du er i en Teams- eller Outlook-samtale, men her vil det blive langt mere avanceret. Derudover vil der ske forbedringer af Words evne til automatisk at afslutte sætninger, der er i gang med at blive formet.

Udover autocomplete vil forbedringerne består af en stærkere søgefunktion i Outlook, så det bliver lettere for brugen at finde de korrekte mails. Dertil kommer forbedret forslag til mailsvar i Outlook og foreslåede ændringer til dokumenter i Word.

Outlook vil også angiveligt kunne opbygge mails baseret på en forespørgsel, så en bruger for eksempel kan skrive ”Meddel mit team, at jeg skal til tandlægen i morgen”, og så skaber den en mail om det.

Der er dig fortsat en udfordring med nøjagtighed, fordi ChatGPT til tider skriver forkerte og upræcise tekster, og derfor er der da heller ingen oplysninger om, hvornår dette vil blive aktuelt.

Microsofts Windows- og Surface-chef, Panos Panay, meddelte selv, at AI ville komme til at spille en større rolle i forhold til at genopfinde Windows.