Artikel top billede

David Walmsley, chief digital & technology officer hos Pandora. (Foto: Alexander Haslund)

Pandora står overfor afgørende næste fase i kæmpe digital omstilling: "Det er en hjerteoperation i midten af forretningen"

Smykkeforhandleren Pandora har sat digital kapacitet og transformation i kernen af sin forretning i et forsøg på at få flere og mere trofaste kunder i butikken. "Vi er mere eller mindre halvvejs i vores digitale transformation," siger David Walmsley, chief digital & technology officer, der er klar med næste store projekt.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indsigt i stor digital transformation hos Pandora
  • Hvad næste del af Pandoras digitale omstilling handler om
  • Hvilket nyt ERP-system Pandora er gået i gang med at udrulle på tværs af hele organisationen
  • Om den insourcing-agenda, som Pandora er begyndt på
1.342
6:45 min
I januar 2021 stoppede Peter Cabello Holmberg på posten som CIO hos den danske smykkegigant Pandora, en post han havde bestredet i fem år.

I stedet blev britiske David Walmsley, der havde været CDO hos Pandora siden 2019, udnævnt til chief digital & technology officer - en ny rolle som samlede alle funktioner for it, digitalisering og data & analytics i én organisation.

Computerworld møder David Walmsley i Pandoras digitale hub i Aller-bygningen på Kalvebod Brygge i København med plads til 120 ansatte.

Til Computerworld fortæller David Walmsley nu, hvad der gik forud for beslutningen om, at han overtog ansvaret for hele den samlede digitale organisation.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter