LinkedIn vil sætte skub i dine debatter og diskussioner med ny AI

LinkedIn vil fremover anvende AI til formulere indlæg, som kan sætte fut i debatter og diskussioner mellem brugerne. Se eksempler på den splinternye feature her.

Artikel top billede

Hvis du synes, at det nogle gange går lidt trægt med diskussionerne om spændende emner på LinkedIn, er der godt nyt på vej.

LinkedIn er nemlig klar med en ny feature, som indfører system-skabte diskussioner om en lang række emner og problemstillinger.

Disse diskussioner skal startes af AI’er på baggrund af data og lignende, som allerede er tilstede på platformen.

LinkedIn kalder den nye feature for ‘AI-powered conversation starters.’

Målgruppen er ifølge LinkedIn ‘eksperter,’ som vil blive opfordret til at deltage i de syntetisk formulerede debatter på den sociale platform.

Dem kalder LinkedIn for ‘collaborative articles’ - altså ‘samarbejds-artikler,’ som formuleres af platformens brugere på baggrund af temaer, som AI’en vælger.

LinkedIn vil udvælge de brugere, der skal matches med hver ‘samarbejds-artikel’ eller tema, via en ny såkaldt ‘skills graph,’ der er en oversigt over hver enkelt brugers skills, kompetencesæt og viden.

Du kan læse mere om LinkedIns Skills Graph her.

Disse brugere kan så ‘bidrage med deres viden, anekdoter og råd baseret på deres professionelle erfaring,” lyder det fra LinkedIn.

Ifølge den sociale platform er der rigtig godt grundlag for at trække AI’er ind som debat-startere.

“For vi ved, at det er meget sværere at starte en debat end at træde ind i en,” lyder det fra LinkedIn.

“Samarbejds-artiklerne vil gøre det nemmere for profesionelle at møde hinanden og tilføje og forbedre ideer - og det er jo sådan, at delt viden skabes,” lyder det fra LinkedIn.

LinkedIn har i de senere dage udsendt 40 AI-genererede opfordringer til at deltage i diskussioner. Du kan se eksempler på dem her.

Som bekendt ejes LinkedIn af Microsoft, som i den seneste tid har indledt en storsatsning på netop AI med den berømte ChatGPT som motor.

Microsoft har i den seneste tid således introduceret AI-features i en lang række af sine produkter og løsninger.

Du kan læse mere om den nye feature hos LinkedIn her.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S