Efter kæmpe underskud: Nu åbner Mobilepay for mulig brugerbetaling i fremtiden

Mobilepay-brugerne kan risikere, at de i fremtiden skal betale et gebyr, når de bruger den populære app til at overføre penge.

Artikel top billede

(Foto: Mobilepay)

Gennem næsten et årti har Mobilepay gjort det muligt for danskere gratis at sende penge til hinanden.

Men nu åbner Mobilepay, der sidste år fusionerede med norske Vipps, for at brugerbetaling kan blive en mulighed i fremtiden.

Det skriver Børsen.

Men efter, at Mobilepay tidligere på ugen præsenterede et blodrødt regnskab med et underskud på 342 millioner kroner, vil selskabets topchef Claus Bunkenborg ikke afvise, at brugere i fremtiden vil skulle til lommerne, når de bruger appen.

“Det er da oplagt at tænke på, at det, som du i dag ikke tager en pris for, kan man måske tage en pris for i morgen. Så selvfølgelig er det en mulighed, men ikke noget, der kommer i morgen,” siger Claus Bunkenborg topchef i Mobilepay til Børsen.

Mobilepay blev oprindeligt stiftet af Danske Bank, men efter fusionen med mobilbetaling norske Vipps skiftede firmaet bag navn til Vipps Mobilepay.

I mange år har Mobilepay forsøgt at komme ind på markedet for mobilbetalinger i butikker, men her har selskabet mødt hård konkurrence fra især Apple Pay. Sidste år viste en undersøgelse, at hver femte betaling i de store danske byer sker med Apple Pay.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse