Netflix udskyder klapjagt på deling af adgangskoder

Du kan dele din Netflix-adgangskode lidt endnu, men snart er det slut, hvis du ikke betaler ekstra.

Artikel top billede

Streamingiganten Netflix bebudede offensiv mod brugere, der deler deres adgangskoder med familie og venner bliver nu udskudt.

Det oplyste Netflix ifølge amerikanske NBC News, da selskabet offentliggjorde sit seneste kvartalsregnskab tirsdag.

Planen indebærer at Netflix blokerer adgangen for folk, som selskabet vurderer ikke er indehaver af den pågældende konti. I stedet vil man indføre et system, hvor folk kan tilkøbe en ekstra bruger til deres konto.

Det var oprindeligt planen at Netflix vil aktivere tiltaget i årets første kvartal, men selskabet oplyser nu, at det bliver udskudt til et ikke nærmere defineret tidspunkt i løbet af andet kvartal.

Udrullet på forsøgsbasis

Planen er dog allerede på forsøgsbasis blevet udrullet i Spanien, Portugal, New Zealand og Portugal, men den mangler stadigvæk at stå sin prøve på alle Netflix' markeder. Herunder hjemmemarkedet i USA.

Netflix forklarer, at udskydelsen skyldes, at man ønsker at rette en række fejl før lanceringen.

Eksempelvis har selskabet opdaget, at der kan opstå problemer, hvis brugerne anvender Netflix uden for deres hjemmeadresse, og det ønsker selskabet at rette op på før den store udrulningen.

“Vi vurderer at det er bedre tage lidt ekstra tid og så få indkorporeret de ting som vi har lært i forsøgsperioden, så vi kan sikre en så glat overgang som muligt for vores medlemmer,” sagde Netflix-topchefen Greg Peters i forbindelse med offentliggørelsen af regnskabet.

Selskabet oplyser desuden, at det har set en tendens til at flere folk opsiger, deres abonnementer umiddelbart efter det nye tiltag bliver aktiveret, men at mange folk genaktiverer deres konti senere.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    At opnå ægte digital suverænitet kræver modstandsdygtig netværkes struktur

    Ønsket om digital suverænitet er blevet mere udbredt i løbet af det sidste årti.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S