Amerikansk myndighed appellerer Microsoft-dom: Vil ikke lade techgiganten gennemføre milliardhandel

En amerikansk dommer har afgjort, at Microsoft kan købe spilgiganten Activision Blizzard, men den amerikanske myndighed FTC vil appellere dommen. Samtidig genovervejer den britiske konkurrencemyndighed sin dom over opkøbet.

Artikel top billede

(Foto: Pixabay)

For måneder tilbage lagde amerikanske Federal Trade Commission (FTC) sag an mod Microsoft for at få stoppet techgigantens opkøb af Activision Blizzard, men tirsdag aften dansk tid, sagde den føderale dommer i San Francisco god for, at opkøbet kan gå igennem.

Den beslutning vil FTC nu anke, skriver Reuters.

FTC har ikke ønsket at kommentere yderligere overfor mediet, men hos Microsoft er man skuffet over beslutningen, om at sagen nu skal fortsætte.

"Vi er skuffede over, at FTC fortsætter med at forfølge, hvad der er blevet en beviselig svag sag, og vi vil modsætte os yderligere bestræbelser på at forsinke muligheden for at komme videre," sagde Microsofts præsident Brad Smith i en e-mail-erklæring til Reuters.

Briterne er ved at bløde op

Mediet skriver samtidig at den britiske konkurrencemyndighed CMA, som tidligere har sagt nej til opkøbet, nu genovervejer situationen.

Myndigheden overvejer en ny undersøgelse af handlen.

"Microsoft og Activision har indikeret, at de overvejer, hvordan transaktionen kan ændres, og CMA er parat til at engagere sig med dem på dette grundlag," skriver myndigheden ifølge mediet.

Der er tale om en handel på 69 milliarder dollar, svarende til 460 milliarder kroner i skrivende stund.

EU har allerede godkendt opkøbet.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S