Sådan har Novo sat AI i arbejde: Læs Computerworlds store temanummer om AI i forretningen

Novo Nordisk har fået sin egen ChatGPT kaldet NNGPT, der allerede nu anvendes af over 17.000 ansatte. Læs mere om det og andre AI-initiativer i danske virksomheder i Computerworlds nye temanummer med fokus på enterprise og AI.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få adgang til vores nye udgivelse med fokus på enterprise og AI
  • Læs om Novos tilgang til AI
  • Forstå, hvorfor de er de store populære AI-sprogmodeller er så imponerende med ”autocomplete på steroider”
304
1:45 min
AI er på dagsordenen i masser af danske virksomheder lige nu. Og flere er kommet langt med at udnytte teknologien til at effektivisere arbejdsgange og skabe nye forretningsmuligheder.

En af dem er Novo Nordisk, som har udviklet sin egen udgave af ChatGPT.

Den har fået navnet NNGPT, og allerede nu er over 17.000 af koncernens 60.000 ansatte i sving med at bruge værktøjet, som har potentiale til at spare mange mandetimer.

Læs - blandt meget andet - den historie i Computerworlds nye temanummer med fokus på enterprise og AI. Udgivelsen er tilgængeligt her på Computerworld.dk for alle, som har et digitalt abonnement.

Læs også:

- Microsoft er træt af snyd med AI-bots og indfører nyt ’prompt-skjold’.

- E-handelsgiganten Boozt bruger kunstig intelligens til at høste besparelser.

- Forstå, hvorfor de er de store populære AI-sprogmodeller er så imponerende med ”autocomplete på steroider”.

- I spidsen for enorm transformation fra ECC til S/4 Hana.

- Danmarks største bruger: Novo har købt 10.000 licenser til Microsofts AI-værktøj Copilot.

- Skat bruger i al hemmelighed masser af AI til profilering af danskerne.

- EU på vej med nye skrappe krav til hjemmesider - advarer mod populært quickfix med AI.

Men temanummeret er også fyldt med andre gode historier.

Annonceindlæg tema

Forsvar & beredskab

Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S