Artikel top billede

(Foto: Twoday/PR)

Første årsregnskab efter frasalg: Twoday omsætter for mere end 1,2 milliarder kroner i Danmark

Twoday omsatte i 2023 for 1,2 milliarder kroner efter organisk vækst vækst på 160 millioner kroner, meddeler selskabet.

Twoday har for alvor vind i sejlene og landede i 2023 for første gang en omsætning på den gode side af 1,2 milliarder kroner.

Sådan lyder det fra selskabet, der selv betegner fremgangen på 160 millioner kroner i ren organisk vækst som ‘imponerende.’

Helt nøjagtigt landede Twoday Danmark en omsætning på 1,232 milliarder kroner, meddeler selskabet.

Driftsresultatet - EBITDA - lander på 154 millioner kroner, hvilket ifølge selskabet svarer til en vækst på 15,8 procent på et år.

Twoday bygger på Vismas tidligere konsulentforretning, som kapitalfonden CVC Capital Partners købte for knap seks milliarder kroner i sommeren 2022.

2023-regnskabet er dermed det første fulde årsregnskab, som Twoday fremlægger siden salget fra Visma.

Til er desuden kommet både RelateIT med 200 medarbejdere samt CTGlobal, som Twoday i Danmark købte i løbet af 2023.

I alt består Twoday-koncernen i Danmark af otte virksomheder, nemlig CTGlobal, Kapacity, CO3, Two-Many, IT Minds, RelateIT, Tabulator Editor og Twoday.

Det samlede regnskab beror på datterselskabernes samlede performance.

Twoday peger på, at især de to nytilkomne selskaber, RelateIT og CTGlobal, samt Kapacity bidrager til de høje vækstrater.

“Eksempelvis har twoday RelateIT i 2023 mere end fordoblet deres overskud til 29,3 millioner kroner, og twoday CTGlobal omsatte for 58,8 millioner kroner, hvilket er en vækst på knap 19 procent,” lyder det fra selskabet.

Administrerende direktør Lars Berthelsen meddeler, at årets resultat er bedre end det ambitiøse mål, som selskabet satte, da det blev selvstændigt i 2022.

“Det skal ikke være en hemmelighed, at 2023 var præget af et særdeles hårdt marked for både os og vores konkurrenter,” siger han.

Den samlede Twoday-koncern i Danmark har rundet 1.000 medarbejdere.

Forude venter nu yderligere vækstambitioner, lyder det fra Twoday, der har hovedkvarter i Nordhavnen i København.
”Strategien for 2024 er, at vi i højere grad skal gå til markedet som én samlet virksomhed, når vi byder ind på projekter. For dét er noget, som vi ser, at kunderne efterspørger,” meddeler Lars Berthelsen.

Læs også: