Danske Trustzone tilbyder nu e-handelsbutikker at udstede et såkaldt SSL-certifikat i konkurrence med de to andre udbydere herhjemme TDC og Verisign.
? Vi er netop blevet godkendt af PBS som leverandør af SSL-certifikater via vores partnerskab med Geotrust, fortæller Jacob Højmark Nielsen, administrerende direktør, Trustzone.
SSL-certifikater bruges til sikre forbindelser til udveksling af følsomme data over internet, eksempelvis kreditkort- eller CPR-oplysninger.
75 procent billigere
? Vores konkurrenter på det danske marked TDC og Verisign er et par mastodonter, men når alt kommer til alt, er det den samme teknologi, der ligger bag, og vi kan sælge SSL-certifikater helt op til 75 procent billigere end Verisign, siger Jacob Højmark.
Verisign er ikke helt enig med Trustzone i, at er det den samme teknologi, der ligger bag.
? Trustzone er en konkurrent, og vi tager al konkurrence alvorligt, men der er ingen tvivl om, at vores SSL-certifikater på mange områder er bedre end Trustzones, siger Verisign salgschef Harry Fuchs, der hævder, at banker og den finansielle sektor for eksempel er lukket land for Trustzones SSL-certifikater.
Harry Fuchs siger videre, at når det gælder browserkompabilitet kan Trustzone heller ikke matche Verisign.
Antallet af SSL-certifikater, der udstedes, vokser med omkring 20 procent om året, men der hersker nogen uklarhed omkring, hvor mange certifikater der rent faktisk udstedes.
? Præcis hvor mange vi har solgt, vil jeg helst ikke ud med, siger Jacob Højmark, der stiftede og ejer Trustzone sammen med Henrik Dürr og Sune Krister Hansen sidste efterår.
Ren bonus
Trustzone blev stiftet for 10 måneder siden, og virksomheden er hjemme i forhold til budgetter og økonomiske mål for sit første regnskabsår.
? De sidste to måneder er ren bonus, konstaterer Jacob Højmark, der ikke ønsker at løfte sløret for nøgletal som omsætning og indtjening.
? I hvert fald kan jeg sige på godt jysk: Vi har ingen grund til at klage.
Med det første gode år i bagagen og PBS-godkendelsen i hus planlægger Trustzone at ekspandere udover de nordiske lande.
? Vi ser os om efter andre markeder at penetrere, og det er ingen hemmelighed, at der er nogle meget attraktive lande, når vi kigger sydpå, siger Jacob Højmark, der ikke ønsker at blive mere konkret lige i øjeblikket.
Relevante links