It-forhandleren Computerstore har inviteret 1.700 it-ansvarlige i små og mellemstore virksomheder over hele landet til it-messe i Øksnehallen i morgen torsdag.
– På de kunder, som møder frem, kan vi notere en omsætningsstigning på 20 til 22 procent, siger Jeppe Bjerring, marketingchef, Computerstore.
Alle gæster er personligt udvalgt af Computerstores account managers, og virksomheden betragter det lidt som at holde en hulens masse kundemøder, når den holder sin årlige lukkede messe.
Det er femte år, at Computerstore afholder messen, og erfaringen siger, at omkring 80 procent af de inviterede møder frem, så de salgsansvarlige hos Computerstore kan se frem til op mod 1.360 kundemøder i morgen.
32 producenter fylder 3.500 kvadratmeter i Øksnehallen med nye produkter, mens der sideløbende holdes en stribe seminarer med overskrifter som Hvordan kommer man hurtigt og let i gang med serverkonsolidering og Alt om Backup Exec Suiten.
- Vi sætter det faglige indhold højt. Når du har siddet seks timer i en bus fra Nordjylland, så skal der være noget at komme efter, siger Jeppe Bjerring.
Vi skal slå Atea
Succeskriteriet for Computerstore er 1.200 fremmødte, men hvis bare Computerstores messe trækker flere besøgende, end den Atea holdt i sidste måned, er Jeppe Bjerring tilfreds.
– Der er ingen tvivl om, at det er Ateas messe, vi benchmarker imod, siger han.
Generelt er interessen for at komme på it-messe stigende, fastslår analysehuset IDC Nordic.
- Vi mærker helt sikkert en større interesse. At møde leverandører og få inspiration til at strikke sin it-løsning sammen, sagde analytiker Karsten Fo Ho-Lanng, IDC Nordic, til Computerworld i sidste måned.