Dandy-millioner til dansk marketingsoftware

Det danske it-firma Zoomio har fået et tocifret millionbeløb fra ventureselskabet Vecata, der er ejet af familien bag Dandy. Pengene skal bruges til at sætte skub i salget af software til e-mail- og SMS-marketing.

En million-indsprøjtning skal nu være med til at sætte gang i salget af softwareproduktet MyMarketingMachine fra det danske it-firmaet Zoomio.

Selskabet blev stiftet for tre år af siden med IT Factory-stifteren Lars Munch Johansen som frontfigur og har siden brugt tiden på at udvikle sin egen marketing-software helt fra bunden.

- Vi har selv smidt noget, der ligner 16-20 millioner kroner ind i kapital i de tre år for at udvikle produktet helt fra bunden med et udviklingshold, der har siddet dels i Danmark, dels i Pakistan, fortæller administrerende direktør Per John Jensen.

Kræver flere folk

Nu har selskabet fået et lille tocifret millionbeløb fra ventureselskabet Vecata, der ejet af familien Bagger-Sørensen, som i 2002 solgte tyggegummiproducenten Dandy til giganten Cadbury-Schweppes.

- For at komme videre og ekspandere mere kræver det flere folk, og vi kan ikke få payback, før der er gået et halvt år eller mere. Derfor behøver vi penge for også at sikre, at forretningen kører fint, siger Per John Jensen.

Ifølge ham fik Zoomio balance på driften i første halvår af 2005, men der ventes igen millionunderskud i andet halvår, når væksten sætter ind.

Han regner med, at Zoomio med 21 ansatte når op over en omsætning på 10 millioner kroner i 2005.

Selskabet har udviklet softwaren MyMarketingMachine, som gør det muligt for virksomheder at styre marketingsprocessen, når der eksempelvis sendes e-mails ud til kunder.

Per John Jensen vil dog ikke kalde det for et CRM-system..

- CRM holder styr på eksisterende kunder. Vores system kigger lidt mere ud i fremtiden og ser på, hvordan man kan få noget mere ud af de kunder. Vi er typisk et add-on til CRM-systemer som Micrsoft CRM og Superoffice, siger han.

Ansætter seks nye

Zoomio har omkring 175 fuldlicens-kunder, og millionerne fra Vecata skal bruges til at ansætte seks nye medarbejdere og sætte fokus på brugervenligheden i produktet.

- Nu har vi et produkt, som virker upåklageligt for de kunder, der kører det. Men vi har en lang række ting, som vi ønsker mere, og vi bruger mange tekniske kræfter på at gøre produktet lettere teknisk tilgængeligt, fortæller Per John Jensen.

De fem oprindelige stiftere ejer fortsat hovedparten af Zoomio, mens Teknologisk Innovation har en lille andel. Resten ejes nu af Vecata.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere