NTC lægger tvangsindløsning på hylden

Nordic Telephone Company (NTC) lægger alle planer om tvangsindløsning i skuffen, efter planerne har fået en kold skulder af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Nu overvejer selskabet næste træk.

TDC-ejeren Nordic Telephone Company (NTC) lægger alle planer om at tvangsindløse mindretalsaktionærer på hylden.

Det sker, efter Erhvervs- og Selskabsstyrelsen natten til torsdag afviste at godkende den ændring i TDC’s vedtægter, der havde til hensigt at sætte mindretalsaktionærerne på porten.

NTC er nu gået i tænkeboks for at overveje, hvorvidt selskabet vil have enten domstolene eller Erhvervsankenævnet til at gå ind i sagen.

Selskabet understreger i en fondsbørsmeddelelse udsendt torsdag aften, at det forbeholder sig ret til at genoptage tvangsindløsningen, hvis Erhvervs- og Selskabsstyrelsen på et senere tidspunkt underkendes af en højere instans.

NTC ejer for tiden 88,2 procent af aktiekapitalen i TDC – for lidt til at tvangsindløse mindretalsaktionærerne ifølge aktieselskabsloven, der kræver 90 procent af aktiekapitalen, før der kan tvangsindløses.

Kampen står især mellem NTC og pensionsselskabet ATP, der ejer 5,5 procent af TDC-aktierne – omkring 11 millioner styk.

ATP mener, at den tilbudte pris på 382 kroner per aktie er for lav set ud fra det potentiale, der er i TDC-aktien og har derfor afvist at sælge til NTC.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere


Sådan styrker du din forsyningskæde gennem digitalisering

I dette webinar bygger CGI's eksperter bro mellem de overordnede, strategiske aspekter af den digitale værdikæde og mere konkret de nye muligheder, Intelligent Order Management til Microsoft Dynamics 365 FO byder på.

09. december 2021 | Læs mere