Synkron vil ændre opfattelsen af CMS

Tema: CMS-producenten Synkron lancerer om kort tid et nyt system. Samtidig proklamerer virksomheden, at den gerne vil gøre op med opfattelsen af, at alle CMS-brugere både skal kunne producere og publicere indhold.

Synkron lancerer om kort tid et nyt content management system, der går under navnet Synkron Via.

Systemet afspejler den øgede efterspørgsel efter CMS-løsninger med mange anvendelses-muligheder og kan publicere indhold til både web, tryk og håndholdte enheder.

På grund af de nye anvendelses-muligheder bliver publiceringsdelen også mere kompliceret.

Processen skal deles op

Derfor mener Synkron nu, at arbejdsprocessen skal deles op i to led, så én medarbejder laver informationerne, mens det er en anden, der står for publiceringen.

- Det er to ret forskellige typer af opgaver, som i dag ofte klares af en og samme person. Men de medarbejdere, der er gode til at skrive tekster, mestrer sjældent publiceringsdelen. Derfor mener vi, at processen skal deles op, forklarer Andreas Johannsen.

Den tanke gør op med den hidtidige ide med CMS, for de første generationer af systemerne blev netop solgt på, at alle medarbejdere nu kunne klare begge arbejdsopgaver.

Problem med denne indbildning

- Det er et kæmpe problem, at man hidtil har forsøgt at bilde kunderne ind, at alle ansatte skal kunne begge dele. Specielt i de offentlige myndigheder og i organisationerne bruger man meget at dele arbejdet op, netop fordi ikke alle medarbejdere er lige gode til alle opgaver, lyder forklaringen fra Andreas Johannsen.

Lars Pedersen fra konsulentfirmaet BNP udarbejder hvert år en benchmarkanalyse af CMS-markedet, og han vurderer Synkrons idé om at opdele arbejdsprocessen således:

- Om det her vil være en god ide, afhænger helt af, hvilken kundekreds man henvender sig til, og hvad systemet skal bruges til, siger Lars Pedersen.

Lars Pedersen mener, at CMS-løsningerne generelt skal være bedre til at understøtte de indholdsansvarlige i form af bedre brugervenlighed.

Derudover peger han på, at det er vigtigt, at man fokuserer på at give medarbejderne en ordentlig uddannelse i systemerne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere