Sony kritiseres efter slagtning af ged

Sony har forsøgt sig med en alternativ PR-strategi i forbindelse med udgivelsen af spillet "God of War II."

Artikel top billede

Computerworld News Service: Da Sony skulle promovere sit nye computerspil ”God of War II” ved en event i Athen, var der både topløse modeller og en ged, som fik hugget hovedet af.

Virksomheden foretager nu en intern undersøgelse af begivenhederne.

Grunden til at der er blevet kastet lys over virksomhedens radikale promoveringsstrategi, er, at der er bragt billeder af begivenheden i juni-nummeret af bladet "Official PlayStation Magazine" i Storbritannien.

Avisen The Daily Mail har siden bragt billeder fra begivenheden.

Død ged

De inkluderer blandt andet et billede, der forestiller en meget let påklædt kvinde og hvad der ligner en hulemand, der bukker sig over en død ged.

”Sony har besluttet sig for ikke at trykke den sektion af bladet, hvor billederne bliver vist,” siger en talsmand for bladets udgiver, Future PLC.

Det er ifølge talsmanden en meget svær opgave at fjerne sektionen med så kort varsel, og 2.000 numre af bladet er allerede blevet sendt ud til abonnenter.

Sony Storbritannien indrømmer, at visse dele af promoveringen var upassende, men forsøgte ellers af nedtone, hvor drabelig hændelsen var.

Geden blev leveret af en slagter til lejligheden, og begivenheden var organiseret af et græsk produktionsselskab, der forsøgte at drage paralleller til den græske mytologi.

Sony afviser The Daily Mails beretning om, at gæsterne blev inviteret til at befamle den varme, døde ged. Gæsterne fik i stedet mad der skulle ligne gedens indvolde.

Der står på Sonys hjemmeside, at det nye spil er uegnet for børn og er beregnet til spillere, der er 17 år og ældre, fordi spillet både indeholder blod, vold og nøgenhed.
Oversat af Ditte Thøgersen

Annonceindlæg fra Conscia

Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S