Artikel top billede

Bibob: Happii chikanerer vores kunder

Mobilselskabet Bibob er tosset over, at Happii har lukket for flere af sine egne abonnenter, der også er kunder hos Bibob. Happiis direktør mener til gengæld, at Bibobs chef har en elendig moral.

Beskyldningerne fyger mellem to af lavprisselskaberne inden for mobiltelefoni Happii og Bibob.

Happii har opsagt nogle abonnenter, der også er kunder hos Bibob. Happiis direktør Poul Thyregod mener, at de lukkede numre har misbrugt deres abonnement ved at ringe i timevis til Bibob-numre, der udløser en bonus på 25 øre i minuttet.

En overskudsforretning

Det er Bibob, der har lanceret en bonus på 25 øre i minuttet for indkommende teletrafik fra andre netværk. Den bonus rammer især Happii, der tilbyder samtaler for kun ti øre i minuttet. Har man abonnement begge steder og ringer fra Happii til Bibob, har man reelt et overskud på 15 øre pr. minut, der tikker ind på Bibob-kontoen.

Den praksis ville Happi ikke finde sig, og selskabet har derfor lukket nogle abonnementer, som de mente blev misbrugt til den her overskudstrafik.

"Et af de numre, vi har lukket, tilhører en ledende medarbejder hos Bibob, som ringede i timevis på forskellige tidspunkter af døgnet fra sit Happi-nummer til Bibob-nummeret for at tanke sin konto op der," siger Happiis direktør Poul Thyregod, der ikke har meget tilovers for konkurrentens moral.

Rendyrket chikane

Omvendt mener Frank Rasmussen fra Bibob, at der er tale om rendyrket chikane, og han truer med at slæbe Happii i retten for ulovlig diskriminering.

"Vi opfatter det som grov miskreditering af vores selskab, at kunder skal straffes, hvis de ringer for meget til nogle af vores kunder, og vel at mærke kun vores," siger Frank Rasmussen, der har offentliggjort en pressemeddelelse med overskriften TDC forsøger at kvæle konkurrent med grov chikane.

"Frank Rasmussen laver den her skræmmekampagne, fordi hans eneste mål er at samle en masse kunder for at nå en størrelse, så han kan få solgt Bibob," siger Poul Thyregod, der "vil vædde en kold Cola på, at Bibob er solgt inden for 24 måneder."

Samme ejer af numrene

Ifølge Poul Thyregod er der kun lukket for numre, hvor ejeren af det nummer, der ringede op, var den samme, som ejeren af det nummer, der blev ringet til hos Bibob.

Derudover blev der ringet så meget og i et mønster, der betød, at den der ringede ikke spildte meget tid med at sove eller lave noget som helst andet end at ringe i mobiltelefon.

"Det er helt klart misbrug. Der skal ikke mange linjer kode til for at lave sådan et automatisk opkaldssystem," siger Poul Thyregod, der med sindsro afventer en eventuel politianmeldelse fra Frank Rasmussen og Bibob.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere


Computerworld Summit 2024

Vi kigger ind i scenariet for fremtiden it-afdeling og hvordan virksomheden bedst muligt udnytter både nye og etablerede teknologier til at understøtte vækst og dermed sikre overlevelse i en konkurrencepræget verden.

23. maj 2024 | Læs mere


Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig lyder det fra rapporter, at de offentliges it-systemer er støvede og fulde af teknisk gæld. Dette er en farlig cocktail for de offentlige institutioner, men en særdeles lækker drink for cyber-kriminelle.

28. maj 2024 | Læs mere