Artikel top billede

BiBoB trækker Happiis direktør i retten

BiBoB-chef Frank Rasmussen stævner Happiis direktør for ærekrænkende udtalelser. Striden mellem de to selskaber fortsætter på alle cylindre.

Nu stævner BiBoB-ejer Frank Rasmussen konkurrenten Happii for ærekrænkende udtalelser.

Det er sidste nyt i slagsmålet mellem de to udbydere af mobiltelefoni BiBoB og Happii.

BiBoB's juridiske rådgiver vurderer, at direktør Frank Rasmussen med god ret kan føle sin ære gået for nær.

Elendig moral

Årsagen er ifølge et skriv fra advokat Kim Tyndeskov, at Poul Thyregod, direktør for Happii, blandt andet har udtalt, at "... Bibobs chef har en elendig moral," og at "... BiBoB's planlagte bonus er både uetisk og konkurrenceforvridende."

"Jeg vil gætte på, at vi stævner Happii for en krone for på den måde at få selskabet i retten under vidneansvar," siger Frank Rasmussen.

Han er stærkt utilfreds både med de ærekrænkende udtalelser og med, at Happii er placeret i en selskabskonstruktion, der gør det umuligt at få indblik i hvilke og hvor store markedsføringstilskud virksomheden modtager fra sin netværksleverandør TDC.

Frank Rasmussen føler sig overbevist om, at TDC på ulovlig vis finansierer Happii uden om telelovgivningen, og det håber han at en retssag kan kaste lys over.

BiBoB's advokat vurderer, at udtalelserne "BiBoB's chef har en elendig moral," "Poul Thyregod ikke har meget til overs for konkurrentens moral," og at "man anser BiBoB's metoder for uetiske" er i strid med såvel straffelovens § 267 som markedsføringslovens §§ 1 og 3, stk. 3.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere