"Både jeg og virksomheden er af natur aldrig mætte," siger administrerende direktør Henrik Clausen fra Telenor Danmark oven på dagens køb af BiBoB. Foto: Lars Bech

Telenor er stadig sulten efter dagens BiBoB-opkøb

Endnu en af de frække drenge på det danske telemarked blev i dag købt af en af de store spillere i form af Telenor, men der kan være mere på vej.

Telenor var inden i dag godt repræsenteret på det danske mobilmarked med Sonofon og CBB Mobil, men virksomheden var sulten efter mere. Derfor købte koncernen BiBoB. Og den norske telegigant er sulten efter mere på det danske marked, lyder det fra administrerende direktør Henrik Clausen.

"Både jeg og virksomheden er af natur aldrig mætte. Vi er sat i verden og har en ambition om at udvikle Telenors forretning i Danmark, og vi har en stærk tro på, at udviklingen også er knyttet til vækst," siger Henrik Clausen.

Det kan både ske i form af virksomheden vokser i sin nuværende form, men det kan også være opkøb.

"Man kan vokse på mange måder; man kan skabe nye spændende forretninger, der supplere den eksisterende, og man kan øge antallet af kunder i forretningen, og begge dele vil vi forsøge at arbejde med," siger Henrik Clausen

Telenor ønsker også, at BiBoB, der i dag har cirka 70.000 kunder, fortsat skal vokse. Den ny administrerende direktør i BiBoB, Allan Koch, understregede på dagens pressemøde, at selskabet er vokset i takt med CBB Mobil, og at det derfor giver mening med begge selskaber.

Frank Rasmussen kunne presse Telenor
BiBoB-kunderne var i forvejen på tilknyttet Telenors Sonofon-netværk, og den vej igennem skabte de omsætning i Telenors forretning, fordi BiBoB lejede sig ind på nettet.

Aktieanalytiker Poul Ernst Jessen fra Danske Markets vurderer, at købet af BiBoB er for at fastholde trafikken i Telenor-nettet. Og Telenor-topchefen er da også glad for, at kunderne bliver i nettet.

"Vi har det fint med, at den forretning bliver på vores net. Det er ikke nogen hemmelighed. Men forventningen til forretningen og Allan Koch, der bliver ny direktør, er, at det er en forretning, der skal vokse. BiBoB ligger smukt i markedet og supplerer CBB-forretningen rigtig godt," siger Henrik Clausen.

Poul Ernst Jessen pegede på, at BiBoB stod i en position, hvor Frank Rasmussen kunne skifte til andre operatører som 3, Telia og TDC. Telenor undgik dette ved at købe BiBoB.

Frank Rasmussen mener dog, at BiBoB ikke var i en stærk forhandlingsposition med 70.000 kunder hos BiBoB.

"Nej, det er BiBoB for små til. Jeg tror, det er rigtigt af Sonofon at sige, at selskabet med købet af BiBoB har en positionering, som det ikke havde tidligere, nemlig helt nede i den lave ende af markedet," siger Frank Rasmussen.

Artiklen fortsætter på næste side...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2020

Siden 2006 har vi hvert år kåret Årets CIO - en pris der kaster lys over det fantastiske arbejde, der bliver gjort rundt omkring i de danske organisationer for at høste det store forretnings-potentiale, der kan drives ud af it og digitalisering.

01. december 2020 | Læs mere


Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere





mest debatterede artikler

Premium
Her er Microsofts planer med Windows for 2021: Pønser på fire nye versioner
Windows 10 vil udkomme i et væld af nye afskygninger i det kommende år. Få overblikket her.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Kunsten at navigere i en tilpasningsøkonomi
Evnen til at tilpasse sig en verden i konstant forandring bliver afgørende for virksomhedens mulighed for at vækste i fremtiden. Ét af de finansielle håndtag du kan skrue på, er en hel eller delvis outsourcing af it-driften. I e-bogen ”Kunsten at navigere i en tilpasningsøkonomi” får du viden om, hvordan din virksomhed kan bruge tilpasningsøkonomi til at håndtere fremtidens krav til it. Vi spørger blandt andet: - Kan din virksomhed skalere og tilpasse sin digitale kapacitet og økonomi? - Har dine kunder tillid til, at du har de skarpeste it-løsninger? - Ville I kunne styrke forretningen ved at give jeres it mere fokus? - Kan I få øget funktionalitet til samme pris? Vi fokuserer på risiko, økonomi, fokus og valg af it-partner, som er fire opmærksomhedspunkter du skal have styr på for at lykkes med at tilpasse virksomheden til at modstå forandringerne i verden.