Artikel top billede

Kriseramte Nortel forhandler om komplet frasalg

Canadiske Nortel forhandler om at frasalg af selskabet - helt eller delvist.

Konkurs-truede Nortel Networks forhandler for fuld kraft med en række potentielle købere om frasalg af nogle eller alle selskabets forretnings-enheder.

Det fortæller Nortel Networks topchef, Mike Zafirowski, til Financial Times.

Canadiske Nortel har siden januar været i ly under den amerikanske såkaldte Chapter 11-lov, der på mange måder modsvarer en betalingsstandsning, hvor selskabet kan arbejde på at finde en vej væk fra den truende konkurs.

"Vi har drøftelser med en række eksterne grupper. Der er imidlertid endnu ikke blevet taget nogen beslutninger, og vi vil fortsat løbende evaulere alle alternativer, der findes for en omstrukturering," lyder det fra Mike Zafirowski.

Nortel tabte i selskabets første regnskabs-kvartal 2,8 milliarder kroner.

Mike Zafirowski fortæller, at der har været masser af interesse for de Nortel-aktiver, der har været udbudt til salg. Selskabet vil ikke oplyse navnene på de interesserede selskaber, selv om rygterne vil vide, at blandt andre Nokia Siemens er kommet med et konkret bud.

Også Nortels kontrollerende ejerandel af LG Nortel - der har sydkoreanske LG som den anden ejer - er blevet udbudt til salg.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere