På mandag er Sonofon og Cybercity fortid

Telenor løftede i dag sløret for navneskiftet, som træder i kraft på mandag.

Artikel top billede

I dag blev Sonofon-logoet pillet ned fra butikken på Kongens Nytorv i København, mens Telenor-skiltet kom på i stedet. Foto: Telenor (Foto: Fotograf Carsten Andersen)

Danskerne skal fra på mandag vænne sig til et helt nyt navn i telebranchen: Telenor. Selskabet med norske rødder ejer i forvejen Sonofon og Cybercity, men de to firmaer har indtil nu fastholdt navnene.

Men det er slut fra på mandag. Her vil en af de højpandede Cybercity-gutter kaste sig i armene på en Sonofon-pige under navnet Telenor. Sådan kommer reklamen i hvert fald til at se ud.

Ifølge selskabets administrerende direktør, Henrik Clausen, er teknologien - ikke mindst takket mobilt bredbånd - kommet dertil, hvor det virker helt rigtigt.

"Det er helt centralt, at vi kan give en bredbåndsoplevelse uanset sted. Derfor er det i mobilt bredbånd, at vi investerer mest intensivt," fortæller direktøren.

Samtidig er annoncepriserne utroligt lave for tiden, som der blev spøgt lidt med ved pressemødet, der fandt sted her til formiddag hos Telenor i Københavns sydhavn.

Skal løfte arven efter Sonofon

Henrik Clausen fremhæver, at sammenlægningen af de to varemærker er sket med kunden i fokus.

"Det bliver nemmere at være kunde hos os, fordi kunderne nu kun skal henvende sig ét sted," siger han.

Samtidig erkender han, at der ligger en stor opgave forude for selskabet for at sikre, at forbrugerne tager godt imod det ny varemærke.

"Vi vedkender, at vi har et positivt og velkendt brand i Sonofon, og der har vi en stor opgave i at skabe det samme med Telenor," siger Henrik Clausen.

Telenor lancerer måske gratis musik

Sonofon er det selskab i Telenor-porteføljen, der har flest kunder. Derfor er det mere bredbåndsprodukter end mobilprodukter, som det ny Telenor ser flest vækstmuligheder i.

"Mobilt og fast bredbånd er de produkter der ligger mest lige for, når der er flest mobilkunder," fortæller Henrik Clausen.

Telenor lanceres i tre faser

Henrik Clausen oplyste under præsentationen af det ny Telenor, at lanceringen sker i tre faser, hvor den første fase finder sted fra på mandag.

Et af de mest iøjnefaldende tiltag er, at selskabet nu dropper navne som Shaker, Super Shaker og Limbo Super. I stedet går Telenor over til produkter, der inddeles ligesom tøj. Fra small til x-large.

Den anden fase finder sted efter sommer, og her vil selskabet formentlig lancere noget, som minder om TDC's Play, hvor kunderne frit kan hente musik til eget forbrug. Aftalen er ved at blive færdigforhandlet i denne uge, meldte Telenor i dag. Samtidig får privatkunderne flere muligheder for at koble produkterne sammen i såkaldte bundles.

Den tredje fase kommer til at indebære ip-tv, som vil blive lanceret igennem selskabets bredbåndskanaler. Det gælder også det mobile bredbånd.

Telenor ejer også CBB Mobil og BiBoB, og de varemærker vil selskabet fortsat køre særskilt.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Erfaren databasespecialist

    Nordjylland

    Netcompany A/S

    Network Engineer

    Nordjylland

    Capgemini Danmark A/S

    Open Application (Denmark)

    Midtjylland

    Banedanmark

    Systemudvikler (frontend)

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S