Skrappe sikkerhedskrav fra blandt andre kortudstederen Visa, gør livet svært for de mindre betalingsformidlere.

DIBS hænger i den sikre ende af e-handelskæden

Årsresultatet sagde det i foråret, og nu gentager halvårsresultatet budskabet. Krisen kradser ikke, hvis bare man hænger i den rigtige ende af e-handelskæden.

DIBS Payment Services, hvis moderselskab er noteret i Stockholm, formidler betalingskorttransaktioner for milliarder. For eksempel står firmaet for 80 procent af alle Dankort-transaktioner på nettet, hvilket DIBS tager mellem 50 øre og to kroner for at formidle.

Sidste år steg omsætningen for DIBS med 29 procent og overskuddet med 33 procent, og den tendens fortsætter i 2009.

Efter første halvår fortæller selskabet om en vækst i omsætningen på 26 procent til knap 46 millioner kroner, og et overskud, der er vokset med 19 procent til 9,8 millioner kroner. Begge dele i forhold til første halvår 2008.

Værdien af de e-køb, som DIBS formidler, var i første halvår 2009 på mere end 11 milliarder kroner, mens antallet af kunder har passeret 10.000.

Koster de små livet
Sikkerhedskrav fra de store betalingskort-udbydere som Visa gør livet stadig vanskeligere for de små selskaber, hvilket gør dem til oplagte opkøbsmuligheder.

For nylig overtog DIBS eksempelvis de to betalings-gateways Fri Betaling og WebPay.

Ifølge DIBS selv er den økonomiske risiko lille for virksomheden.

"Vi baserer os udelukkende på at formidle datatransaktioner og er derfor ikke udsat overhovedet for nogen finansielle risici i forhold til transaktioner. En stor del af vores omsætning kommer fra de samme kunder, som breder sig godt over forskellige brancher, og ingen enkelt kunde står for mere end to procent af vores omsætning," skriver selskabet blandt andet i sin halvårsberetning.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer & Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fremtidens kundeservice: Kom i gang med de bedste chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

22. september 2020 | Læs mere


RPA og software-robotter: Businesscase og teknologi

Robot process automation - RPA - har i det seneste års tid for alvor fået et gennembrud i både virksomheder, organisationer og (ikke mindst) i den offentlige sektor, hvor både kommuner, styrelser og andre institutioner har taget de små software-robotter til sig.

23. september 2020 | Læs mere


"One Minute Workflow" til ad hoc-opgaver

De seneste mange måneder har givet os alle en helt ny opfattelse af arbejdspladsen. Fjernarbejde forventes at blive en del af den nye hverdag, som vi alle kigger ind i. Det har været en øjenåbner for mange, men det har også givet os vigtig læring - hvordan sikrer du, at dine medarbejdere har samme muligheder og kan opretholde effektiviteten, også når de ikke arbejder på kontoret?

23. september 2020 | Læs mere





mest debatterede artikler

CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Hybrid infrastruktur giver Jutlander Banks medarbejdere mere tid til kunderne
Hos Jutlander Bank sørger den nye, hybride infrastruktur fra HPE for, at bankens kunderådgivere i dag kan bruge væsentlig mere tid hos den enkelte kunde. I denne kundecase kan du få indsigt i hvordan IT-chef Kim Meling Christensen har oplevet samarbejdet med Atea og HPE – samt hvilke kundevendte fordele og muligheder for automatisering som det har givet.