Artikel top billede

RTX Telecom finder topchef i egne rækker

Den nordjyske televirksomhed RTX Telecom har i dag udpeget Jesper Mailind som ny administrerende direktør i virksomheden.

RTX Telecom, der udvikler trådløse enheder, har siden maj stået uden administrerende direktør, efter at Tage Rasmussen blev smidt på porten som øverste mand i virksomheden.

Nu har virksomheden imidlertid fundet afløseren, og han er ikke helt ukendt i RTX Telecom.

Afløseren er 53-årige Jesper Mailind, der siden fyringen af Tage Rasmussen har fungeret som administrerende direktør i virksomheden. Det oplyser selskabet i en fondsbørsmeddelelse.

Jesper Mailind har været en del af RTX' bestyrelse, men han træder nu ud af bestyrelsen for at koncentrere sig om den ny stilling som administrerende direktør i selskabet.

Fokus på turnaround

I meddelelsen fremhæver RTX, at han har en stærk baggrund inden for turnaround-ledelse. Det kan der blive brug for i RTX, som igennem flere år har kørt med røde tal. Underskud kostede blandt andet en del medarbejdere jobbet tidligere på året, da virksomheden i marts fyrede 30 ansatte.

Bestyrelsesformand Mogens Elsberg fortalte i juni til Computerworld, hvilken rolle en ny direktør skulle udfylde i virksomheden.

"Vi arbejder med en strategi på det overordnede niveau, og så skal den ny direktør ind og operationalisere den, og så vil vi melde ud, hvordan vi fokuserer virksomheden. Det er foreløbig på det høje plan, vi arbejder, og ikke nede på det detaljerede niveau," fortalte Mogens Elsberg dengang.

Tidligere har Jesper Mailind været administrerende direktør i GN Resound, der producerer høreapparater.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere