Den danske del af online-auktionssitet QXL håber nu at kunne bruge sin relativt dominerende position inden for netauktioner til at hive kunder ind i et nyt virtuelt storcenter, slet og ret kaldet QXL Storcenter.
I løbet af julemåneden vil markedspladsen lukke op for nye butikker, der kan flytte i designede digitale butikker udviklet af internetvirksomheden og QXL?s partner, DanDomain. Det skriver virksomhederne i en fælles pressemeddelelse.
Den virksomhed, der vil e-handle via den nye markedsplads, betaler ikke husleje, før den faktisk får solgt varer. Det gør det risikofrit for en virksomhed at deltage, mener de to partnere. Virksomhederne kan beholde deres eget domænenavn, men kommer ind under QXL.dk?s paraply på nettet.
De to virksomheder lægger ikke skjul på, at de går efter at slå konkurrenter som Jubii Shopping og Opasia Shopping ud af den virtuelle handelsgade. Inden for kort tid forventer QXL optimistisk, at 200 butikker vil være åbnet i Storcenteret.
Storcenteret er det seneste initiativ fra QXL, siden online-auktionen bebudede en udvidelse af sine tjenester for at holde sin position på markedet.
QXL har for nylig åbnet for business-to-business handel ? målrettet til små og mellemstore virksomheder ? i QXL Erhverv, mens QXL Shop er udbud af varer til fast pris fra private.