Avatar billede louiselahn Nybegynder
12. december 2014 - 12:06 Der er 2 kommentarer

Sammenholde to versioner af en medlemsliste

Hej experter
Jeg håber I kan hjælpe mig.
Jeg har en medlemsliste med ca 1200 medlemmer.

Der er kolonner til navn, emailadresse og den slags (ikke dato for oprettelse desvære)

Engang om måneden får jeg en ny opdateret fil - de ændringer vil jeg gerne have over i mit oprindelige ark.

Hvordan kan jeg opdatere mit oprindelige ark til at slette de personer der ikke længere er medlemmer og tilføje de nye?

På forhånd tak!

Mange hilsener
Avatar billede supertekst Ekspert
12. december 2014 - 13:34 #1
Opslagsfunktioner eller også en makro.
Avatar billede finb Ekspert
12. december 2014 - 15:04 #2
1.
Tilføj en kolonne til "dato for oprettelse"

2.
Uden makro:
Kopier nye data ned under eksisterende data, sorter efter navn, slet dubletter.