Avatar billede learner Praktikant
16. december 2014 - 09:42 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

megamenu kan ikke lukkes på ipad

Hejsa

Jeg har XXXXXX (modereret, admin) og jeg har et lille problem med den horisontale menu. Har rodet med det og håber på hjælp her indefra.

Problemet er, at man ikke kan lukke menuens dropdowns på en ipad.

Jeg har søgt og søgt efter en god simpel løsning, men har ikke fundet noget.

Jeg forestiller mig at den simpleste løsning er noget i denne retning:
hvis en dropdown er åben -> ved klik(touch) udenfor den aktive dropdown -> dropdown skal lukke og return true

På forhånd mange tak :)
Avatar billede learner Praktikant
16. december 2014 - 10:28 #1
Jeg har muligvis løst det.
Herunder er det jeg har gjort, man må gerne komme med forslag eller kommentarer til forbedringer

    // megamenu cant close on ipad - fix
    $(document).on('mouseup', function(e){
        var container = $('#st_mega_menu_wrap ul#st_mega_menu li div.stmenu_sub:visible');
        if (container){
            if (!container.is(e.target) // if the target of the click isn't the container...
                && container.has(e.target).length === 0) // ... nor a descendant of the container
            {
                container.hide();
                container.parent().removeClass('current');
            }
    });
Avatar billede learner Praktikant
16. december 2014 - 10:28 #2
svar
Avatar billede learner Praktikant
16. december 2014 - 10:28 #3
SVAR