Avatar billede tjacob Juniormester
25. december 2014 - 12:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kopiere celle til første ledige række i andet ark

Som der står i overskriften:

Kan jeg kopiere værdien fra en celle til første ledige række i en bestemt kolonne i et andet ark.

Jeg kan sagtens lave dette med en makro, men mit spørgsmål er, om det kan lade sig gøre uden?

Desuden måtte det gerne være sådan at man bruger den samme celle til indtastning hver gang, altså:

Indtast værdi i (for eksempel) celle A1-ark1 tryk enter, og så kopieres værdien til første ledige række i en bestemt kolonne på ark2. Indtastningscellen tømmes og er klar til en ny indtastning.

Som nævnt tidligere: Kan dette gøres uden makro?
25. december 2014 - 14:05 #1
Hvad med at indtaste data til en liste via en indtastningsformular?
Det er en af de automatiserede funktioner i Excel, til løsning af den type opgave.
Avatar billede tjacob Juniormester
04. januar 2015 - 05:42 #2
Tak for forslaget erikjuul.

Jeg kendte ikke denne funktion, og det er noget jeg kan bruge.
Mht til mit konkrete problem, måtte jeg bruge en makro alligevel (sammen med indtastningsformularen), da min arbejdsgiver kom med flere krav til indtastningen. Jeg har som nævnt dog fået lov til bruge makroer fremover, så mit liv er blevet meget lettere.      ;)

Vil du lægge et svar?
04. januar 2015 - 10:41 #3
OK!
Avatar billede tjacob Juniormester
12. januar 2015 - 15:24 #4
Det var en kommentar, erikjuul.
Vil du lægge et svar?
Avatar billede tjacob Juniormester
26. januar 2015 - 15:27 #5
Jeg har fået en rykker, så jeg lægger selv et svar.