Avatar billede dytti Novice
30. december 2014 - 09:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken farve projektor lærred

Jeg har tidligere bare brugt en væg til min projektor, og vil nu lave et lærred i stedet for.

Jeg har researchet lidt på det, og er bare blevet forvirret.

Dem der laver lærredet selv, siger at de maler dem matsort.
Men hvis matsort er den rigtige farve, hvorfor er ALLE de kommercielle og meget dyre lærreder så hvide?

Jeg bruger udelukkende min projektor til at se koncerter, så hvad farve mener i at mit lærred skal være?

Håber at der er nogen der ved noget konkret om dette.
30. december 2014 - 09:27 #1
Det er vel ikke selve lærredet men kun en kant, der males sort - for kontrastens skyld.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2014 - 09:28 #2
ved ikke noget om det

kender du denne her

http://www.romabio.dk/lrred-guide/

m.v.h
Avatar billede dytti Novice
30. december 2014 - 09:45 #3
Aha - Ja så giver det bedre mening at male "Noget" af lærredet sort :-)
Jeg forstod det sådan, at man malede hele lærredet sort, og det gav ikke rigtigt nogen mening for mig.

God artikkel der henvises til. Den er til stor hjælp.

Jeg takker og nejer til jer begge :-)

Smider i et svar, så lukker jeg igen.
30. december 2014 - 09:54 #4
OK! - held og lykke med projektet,
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2014 - 10:16 #5
Ok
Avatar billede finb Ekspert
30. december 2014 - 13:59 #6
Hvid.
Hvilken betragtnings-vinkel skal du have ?
Nogle skærme har bred vinkel, andre ikke - som tv.