Avatar billede DangerDane Novice
31. december 2014 - 19:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SSD Drev kræver driver på Asus U36J??

Hejsa,

Jeg fik for nyligt udskiftet min defekte HD i min Asus U36J ud med en SSD disk for at få mere fart på den. Men når at jeg forsøger at installere Windows 7 får jeg at vide at jeg skal bruge en driver. Har prøvet at google løsningen og de 2 drivere de foreslår virker ikke. Har bla. forsøgt Chipset driver samt Intel Rapid Storage driver og ingen af de 2 muligheder accepterer installationen.

HD'en bliver dog accepteret i BIOS, men what to do. Har sat den som Medium umiddelbart, men retter selv til såfremt at det viser sig meget sværere at løse.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. december 2014 - 19:57 #1
har du nyeste bios?
var der driver med til ssd? ellers følger der et kopierings-værktøj med til nogle. Med dem kan du lave en 1:1 kopi af din gamle disk til ssd og så bare køre på den uden videre.
(forvent ikke, at jeg svarer før 2. jan)
Avatar billede DangerDane Novice
31. december 2014 - 20:22 #2
Claes57: Den gamle HD er død derfor skiftet. Og ved ikke om jeg har den nyeste bios, men kan det have noget at gøre med at Windows siger at det ikke er den rigtige driver?. Og kan lige kigge om der måske fulgte en driver med, men tvivler.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. december 2014 - 20:39 #3
Se på drivere på fx http://www.asus.com/dk/Notebooks_Ultrabooks/U36JC/HelpDesk_Download/
Nyeste bios fra fra 2011.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 10:30 #4
Er du sikker på det ikke er en driver til cd drevet den spørger om?

Denne besked har jeg fået nogle gange.
Løsningen for mig har i alle tilfælde været at oprette en usb pind med Windows installationen på. Til at klargøre og oprette denne usb pind har jeg brugt Rufus, som du kan se en guide på her:
http://www.eksperten.dk/guide/1616

PS Det skal dog siges her, at installation har hver gang foregået på en traditionel harddisk (ikke ssd)
Avatar billede DangerDane Novice
01. januar 2015 - 15:50 #5
Claes57: Jeg har hentet drivere derinde fra og de ser ikke umiddelbart ud til at gøre tricket.

220661: Det er en driver til CDrom drev den spørger om. Men ifølge google er det på grund af SSD drevet. Og jeg forsøger allerede at installere Windows 7 fra en USB da min bærbare ikke er født med et optisk drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 16:04 #6
Ok. Som sagt har jeg ikke installeret på ssd før :-)

Har du i din bios under boot, dvd som boot mulighed? Det skal du slet ikke have. Du skal kun have harddisk og usb som de muligheder der skal bruges her.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 16:13 #7
Hvad hedder din ssd disk?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2015 - 17:44 #8
Er du kommet videre?
Avatar billede DangerDane Novice
24. september 2015 - 23:39 #9
Fik det løst ved at installerer Windows 8 først og så installere Windows 7 ovenpå denne og så slette windows 8 igen.