Avatar billede ronrea Seniormester
01. januar 2015 - 19:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord

Hejsa

Godt nytår til alle :-)

Jeg har et problem som jeg håber at få hjælp til herinde :-)

Jeg har en alm hjemme pc - som ikke er koblet på noget netværk.

Den kører Windows XP.

Jeg vil gerne kunne koble mig på denne pc fra min bærbare når jeg er hjemmefra - den bærbare kører iøvrigt også Windows XP.

Jeg kunne godt tænke mig at gøre det vha "Forbindelse til Fjernskrivebord".

Desværre kan jeg ikke finde ud af gøre dette til trods for, at jeg har googlet fremgangsmåden fra flere sites ?

Min hjemme pc hedder "hjem" og arbejdsgruppen hedder "ARBEJDSGRUPPE"

Min bærbare pc hedder "hjem" og arbejdsgruppen hedder "MSHOME"

På begge PC'ere er der kun brugerkonti : "bruger"(computeradministrator) og "gæst" (som ikke er aktiveret)

Håber virkelig er der er nogen/-le som kan hjælpe :-)

På forhånd tak
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
01. januar 2015 - 19:50 #1
Hej igen

Kommer til at tænke på at jeg ikke har fast ip på hjemme pc'en - så det duer nok ikke under nogen omstændigheder ?

Eller kan jeg evt benytte noget andet end ip-adressen  ( fx navnet på hjemmepc'en med en kode naturligvis ?

mvh
ronrea
Avatar billede jjbirk Nybegynder
01. januar 2015 - 20:28 #2
Hejsa.

Hvorfor ikke bare bruge TeamViewer ??
Kan hentes her http://www.teamviewer.com/da/
Avatar billede morten_u Novice
01. januar 2015 - 20:36 #3
Er enig med jjbirk.
Afhængig hvad du skal bruge det til.
Hvis du skal vælge fjernskrivebord, bliver du nødt til at have oprettet en bruger på den pc du skal overtage. Nu er det et stykke tid siden jeg kørte XP sidst, men mener du kan oprette den under brugerkonti i kontrolpanel.
Du bør kunne overtage pc'en via \\computernavn. Men det kræver du er på lokalt net for dette, ellers skal du vis din WAN ip-adresse (minip.dk).
Men få den på lokalt netværk, så får du hurtigere hastighed.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
01. januar 2015 - 20:50 #4
morten_u det er nu ikke normalt man ligget er svar uden man bliver bedt om det.

Team er lang hurtigere og meget nemmere, da det ikke kræver nogen opsætning.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
01. januar 2015 - 21:15 #5
Uh, "Jeg har en alm hjemme pc - som ikke er koblet på noget netværk."
Så kan det ikke lades sig gøre.
Men ellers vil jeg nok også anbefale teamviewer.
Avatar billede ronrea Seniormester
01. januar 2015 - 21:45 #6
Hejsa

Mange tak for indlæggene. :-)

Har faktisk skrevet denne besked tidligere - da jeg afgav point.
Men af en eller anden grund kom den ikke med!?

Ville gerne have "delt pointene lidt" men det er vel ikke muligt.

Jeg anvender rent faktisk teamviewer nu, men ville gerne have det til at "gå lidt hurtigere. :-)

Kan dog godt se, at det ikke er optimalt i min situation :-)

mvh
ronrea
Avatar billede morten_u Novice
02. januar 2015 - 19:19 #7
jjbirk --> sorry. Har glemt hvordan det virker. Har ikke lavet så mange indlæg i min tid og det er et godt stykke tid siden sidst.
Tak for heads up :-)