Avatar billede john_dk_83 Novice
04. januar 2015 - 19:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ingen signal til TV i nysamlet PC

Jeg har samlet en PC med følgende configuration:

Motherboard: FM2A88X-ITX+
Processor: AMD A8 5500 4MB
RAM: Corsair XMS3 4GB

Når det hele er samlet, og jeg sætter VGA stikket til fjernsyn er der ikke noget signal igennem. Jeg har kontaktet forhandleren, og fået byttet bundkort, men med den Nye bundkort er problemet det samme. Kan det ske, at processor er gået i stykker?
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2015 - 19:50 #1
Virker andre ting på computeren? Har du prøvet at forbinde til en almindelig PC-skærm?
Avatar billede john_dk_83 Novice
04. januar 2015 - 19:55 #2
Der sidder kun RAM, CPU, bundkort og harddisk. Der er strøm til blæseren. Jeg har ikke prøvet med en almindelig PC-skærm. Det skyldes at jeg ikke har sådan en. Fjernsynet burde være god nok, fordi der er en VGA indgang. Derudover har jeg tidligere forbundet bærbar til den samme fjernsyn også.

Kan det være at bundkortet ikke understøtte min CPU?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2015 - 20:29 #3
bundkort http://www.asrock.com/mb/amd/fm2a88x-itx+/
cpu http://www.edbpriser.dk/processor/a-serie-a8-5500-4-mb-amd-processor-in-a-box-pib-id-7004920.aspx
de kan begge FM2 - så de passer sammen.
Kommer der nogle beep når du starter maskinen? Typisk en række korte og lange beeps, der så angiver evt fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 20:31 #4
Er du sikker på det er en vga udgang?
Ser man på en søgning på bundkortet http://www.asrock.com/mb/amd/fm2a88x-itx+/
skriver den følgende:

◾Graphics Output Options : D-Sub, DVI-D, HDMI
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 20:32 #5
Graphics Output Options : D-Sub, DVI-D, HDMI
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 20:54 #6
Ups d-sub skulle være vga. My bad

Men er den port som default aktiveret på bundkortet?

Ingen der ved hvad bundkortet er testet i, og den indstilling hænger måske stadig på bundkortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 21:06 #7
Har du brugt den nævnte skærm med pc før, og derved kender de opløsninger den kører med?
Og understøtter det nye bundkort disse opløsninger?
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2015 - 21:08 #8
Prøv at kigge på linket herunder. Måske er standardopsætningen i dit nye udstyr ikke kompatibelt med dit TV.

http://en.wikipedia.org/wiki/Video_Graphics_Array
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2015 - 21:08 #9
Glemte at opdatere :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 21:20 #10
Det er i orden milter :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2015 - 01:30 #11
det kan være vga out skal slås til inde i BIOS
Avatar billede john_dk_83 Novice
05. januar 2015 - 07:16 #12
Tak for de mange kommentarer. Jeg er begyndt at indse, at det kan være, at det per default ikke er muligt at projektere billedet til et stort fjernsyn. Har lavet en aftale med en af min familiemedlem om at lane hans PC monitor til en test I dag. Jeg vender tilbage med en update når jeg har gjort det lidt senere i aften. Håber at det blot er det som er problemet.

Hvad angår beep lyd under opstart, så har jeg ikke testet det endnu, fordi speaker ikke er plugget i bundkort. Det gør jeg ved samme arbejdsgang i aften, og efterfølgende vende tilbagemed en update.
Avatar billede john_dk_83 Novice
05. januar 2015 - 19:26 #13
Nu har jeg prøvet med en PC monitor. Det virker stadig ikke. Jeg har også plugget speaker (en dut med 4 pins) I bundkort. Når jeg tænder for computeren hører jeg slet ikke noget beep lyd fra speakeren.

Jeg har nu lavet en reklamationsag på min CPU. Jeg tror ikke at der er andet råd end at få den checket?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2015 - 22:17 #14
bundkort er nok defekt..

vil bare lige gentage, i nogle BIOS skal man slå VGA til, for det er standard slået fra. så husk det når du får et nyt bundkort.
Avatar billede john_dk_83 Novice
06. januar 2015 - 06:56 #15
Bundkort er blevet ombyttet, så det vil undrer mig hvis bundkortet skal være defekt 2 gange i træk. Desuden så leveres grafikken vel fra CPU når der er tale om denne her chip?

Hvordan slår man VGA til i BIOS hvis der ikke engang er signal til skærmen?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2015 - 15:34 #16
Har du prøvet at montere pc monitor med dvi kabel i stedet?
Eller er der ikke den mulighed på denne skærm?
Avatar billede john_dk_83 Novice
06. januar 2015 - 17:48 #17
Jeg har fundet ud af problemet. Det skyldes at den 4 pins 12V connector ikke er sæt på. Jeg troede at man enten skal sæt 20 pins connector eller 4 pins fra PSU. Regnede ikke med  at begge er nødvendigt indtil en ven gjorde mig opmærksom herpå. Nu lader det til at virke. Jeg holder lige tråden åbent I et par dage, indtil at jeg har fået installeret Windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2015 - 17:55 #18
Kører du over den store skærm nu så?
Avatar billede john_dk_83 Novice
10. januar 2015 - 13:57 #19
Ja. Nu kører jeg over storskærm. Den virker nu, så tråden lukkes. Problemet skyldes at jeg misforstod, og troede kun at man enten skal have 20 pins stik i bundkort eller 4 pins stik. Var ikke klar over at begge skulle i. Tak for alle jeres inputs undervejs.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 08:16 #20
ok.