Avatar billede dronningen Novice
06. januar 2015 - 00:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mangler lydenhed

XP home

Jeg har lånt en lille, gammel labtop, da min stationære er død. For at få den til at køre bedre, ryddede jeg ud i unødvendige filer. Desværre røg der også en lydfil....er det ikke det, der menes, når der står "Ingen Enhed", hvis jeg går ind på lyd? Jeg var lidt usikker, så jeg læste om filen på nettet. Det så ikke ud, som om, den var vigtig, så jeg troede, at det var en ekstra-ekstra, som ejeren havde taget ned for at kunne lave diverse med lyd.
Jeg skulle blive klogere. Nu er der slet ingen lyd.Ejeren har ingen installations CD.

Det må være muligt at downloade en erstatning. Hedder det et plugin? Hvordan skal "Enhed" forstås her?.
Jeg ville være super glad, hvis nogen hade prøvet det her og kan fortælle mig, hvordan jeg skal gøre.

Hilsen
Mette
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2015 - 16:37 #1
Hvad står der i din enhedshåndtering?
Kan du se enheden der?
Mangler den en driver?
Hvis den gør, så prøv at højre klikke på den og vælg egenskaber og prøv at opdatere driveren.
Avatar billede dronningen Novice
06. januar 2015 - 17:33 #2
Der meldes Enhed Mangler. Ja, jeg tror, det er driveren, jeg har smidt ud. Jeg kan kun opdaterer driveren, hvis jeg har CDén, meldes der. Jeg har været inde i Audio og funder filnavne, men kan ikke gennemskue, hvad betegnerlserne betyder.  I min jagt på, hvad Soundman er for noget (det er vist ham, jeg smed ud (rødme) stødte jeg på "Driverfinder", som straks fandt det, der skulle sparkes ind, men jeg har altså ikke råd til at slippe 330 kr i denne måned. Soundman ikonet viser sig ikke, så jeg regnewr med, ay den fil har en formidlende rolle mellem fil og enhed. Problemet er, at jeg ikke kan gennemskue, hvad en enhed er - og hvad en "bus" er. (IT sprog, altså!X-(
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2015 - 17:53 #3
Prøv den gratis Slimdrivers i stedet:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede dronningen Novice
06. januar 2015 - 18:19 #4
OHO! Tak. Nu vil jeg lige have min mad - og SÅ går jeg til den.
Stadig....de der udtryk....
Findes der et site eller en bog, hvor man kan få en forklaring på de tekniske betegnelser. Problemet med IT sproget er jo, at det er direkte oversættelser til dansk.... Det er forvirrende - især når man ikke er tekniker.
Avatar billede dronningen Novice
06. januar 2015 - 19:17 #5
Hmm. Der er også sider, jeg ikke kan komme ind på nu - og live TV kan ikke.Jeg har bare slukket for ShockwaveFlash, fordi det Chrome crashede i et væk. Det hjalp, men kan det være derfor?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2015 - 20:00 #6
det er muligt. Har du prøvet at slette det som Crome gemmer (historik,cookies mm.)
Har du fundet og prøvet Slimdrivers?
Avatar billede dronningen Novice
06. januar 2015 - 20:20 #7
DET var velnok en program! Lyden er tilbage! Tusind tak for det!
Nu skal alle de andre fund også downloades!

Ja, jeg må prøve at slette browserdata, men der er nu noget underligt, siden jeg ikke kan komme til de steder. jeg kunne besøge i formiddags. Kan det virkelig være deaktiveringen af ShockwaveFlash? Jeg har ikke lavet andet end det og en rensning med CCleaner, hvilket aldrig har forstyrret noget.

Hvis du vil have points, så skriv et svar. Er det ikke det, der skal til for at kunne det?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2015 - 20:45 #8
CCleaner burde rense op i din browser. Kører du også oprydning i register når du bruger den?
CCLeaner har aldrig lagt mine computere ned og gjort dem ukampklare, så den har jeg 100% tillid til.
Shockwave bruges til afspilning af video på nogle sider så vidt jeg ved, og Flash Player bruges også. Prøv evt om der skulle være en ny version der virker bedre end den du har.
Jeg lægger et svar her.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2015 - 00:25 #9