Avatar billede gini Juniormester
08. januar 2015 - 16:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Genindlæst Windows 7 - næsten tomt skrivebord - hvad så???

Har haft problemer med min 2 måneder gamle computer, hvor jeg fik råd her på Eksperten, men de hjalp desværre ikke. Har nu genindlæst CD'en med Windows 7 Pro og får så et tomt "skrivebord". Har en WiFi adapter, men kan ikke komme på nettet, idet den ikke har en driver. Gik på min gamle computer og fandt driveren, som jeg lagde på en USB-nøgle. Hvor skal jeg lægge den på den nye computer, for at få den til at virke????
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2015 - 17:32 #1
Formoder du i enhedshåndteringen kan se at der mangler en driver til det trådløse net. Hvis du højreklikker på den og vælger egenskaber, skulle du kunne vælge opdater driver. Kan du ikke direkte "pege" på usb pinden og drivere, så kopier driveren ind på skrivebordet og find filen der.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2015 - 17:32 #2
Mangler du andre drivere?
Avatar billede gini Juniormester
08. januar 2015 - 18:21 #3
Tak for, at du igen er på banen med forslag - jeg var i enhedshåndtering efter at have lagt driveren i en ny mappe, under C-drevet og benævnte den WLAN, men når jeg er på pinden og beder om at opdatere driveren og peger på filen, der hvor jeg placerede den, kommer der kun en meddelelse om, at driveren ikke kan findes... Der findes et drev D, hvor der findes drivere til det meste. Den driver, som jeg selv fandt på nettet ligger der også, men der er ikke nogen exe-fil, så der får jeg samme besked... Pænt af dig at du igen gider hjælpe. Jeg er først hjemme i morgen eftermiddag og håber, at jeg så kan få has på problemet, for hvis jeg ikke kan komme på nettet - er det jo håbløst.....
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2015 - 19:16 #4
Den fil du har hentet ned kan så slet ikke køres/installeres fra usb pinden? Er det en mappe du har fået ned hvor .exe filen ligger inde i?
Avatar billede gini Juniormester
09. januar 2015 - 16:10 #5
Jeg har nu usb pinden på skrivebordet som genvej samt filen som genvej, men når jeg prøver at få dem til at virke sammen kommer der en enhedsstatus der siger, at "Driverne til denne enhed ikke er installeret. (Kode 28)"
Den eneste exe fil, der er ligger i mappen RTL8191_8192_SE_WindowsDriver er Setupfilen for program
På D-drevet Recover er der en mappe Drivers og i den er der iblandt en mappe LAN og en WLAN.
Jeg gik ind på enhedshåndtering, hvor 802.11n WLAN Adapter figurer. Trykkede på denne og Egenskaber for Adapteren kom frem. Trykkede på opdater driver, og i næste skema på Gennemsøg computeren efter driversoftware. I næste skema satte jeg Cmappen med den downloadede fil og medtag undermapper. Trykkede på næste, og beskeden Der blev ikke fundet driversoftware til enheden kom frem....
Avatar billede gini Juniormester
10. januar 2015 - 18:36 #6
Nu har jeg rodet med det hele uden at kunne  løse problemet. Købte så en ny adapter, hvor der medfulgte en cd med installeringsfiler, og så kom jeg endelig på nettet. Nu skal jeg så have installeret alle mine programmer, hvilket ikke skulle volde kvaler.
Du har dog givet mig hints, så du fortjener points - meld dig igen, så jeg kan tildele dig points.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 08:21 #7
Ok. Jeg lægger et svar. Læg selv et også og du deler som du lyster :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 08:38 #8
Tak for point.
Avatar billede gini Juniormester
12. januar 2015 - 21:49 #9
Kun for at meddele, at efter jeg fik computeren på benene med skærmen - koksede den igen, så nu returnerer jeg den og håber så, at den jeg så køber, vil være bedre .....