Avatar billede dronningen Novice
11. januar 2015 - 20:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer man af med SpyHunter?

XP Home

Jeg har hentet SpyHunter for at få indblik i min computers infektioner. SH er så tung, at denne lille labtop bliver endnu langsommere, men det plejer at gå fint at få den ud af systemet igen. Det gør det ikke dennegang. I "Fjern Programmer" bliver man ledt til en side, hvor man kan købe SH på tilbud, hvilket man så alligevel ikke kan. Den figurerer ikke på "alle programmer", hvor ærlige programmer også har en uninstall.
Det er svært at åbne mapper og lede efter den. Sandsynligvis kan man heller ikke smide mappen ud, hvis man finder den. SH opfører sig som det værste malware - og det var engang et ærligt program.
Hvad gør en klog? Er her andre, der har været i den samme suppedas?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2015 - 21:04 #1
https://www.malwarebytes.org/mwb-download/
det hentes og køres - kan fjerne det meste af de uønskede ting, der kommer ind.
Ellers kan du - hvis spyhunter er hentet for nyligt - prøve med en systemgendannelse til før du fik det ind.
Hold fingrene fra spyhunter fremover - malwarebytes kan mere og bedre (gratis).
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 21:24 #2
@dronningen. Du glemmer at lukke dine spørgsmål:http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/dronningen
Avatar billede dronningen Novice
11. januar 2015 - 23:18 #3
Jeg prøver at lukke spørgsmålene, men når jeg beder nogen om at sende SVAR, så jeg kan lukke med point til dem, sker der intet. Det er et svært system.

Vedr systemgendannelse: Denne puter kan ikke gøre det. Jeg prøver malwarebytes. Tak for det.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 23:31 #4
Så har du vist ikke set rigtig efter: http://www.eksperten.dk/spm/1000584
Men ok, hvis du ikke får svar, så lægger du bare selv et svar og acceptere det.
Hvis SpyHunter ikke er Malware men bare et "skod" program, fjerner Malwarebyte det ikke, men det burde kunne ses og fjernes med Revo uninstaller. Den gratis version er udmærked og rydder også op efter programmet i Registrering basen. basen:http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2015 - 07:11 #5
Jeg er enig i de andre indlæg
Ud over Malwarebytes, så hent CCleaner og AdwCleaner fra producents hjemmeside og kør en tur med dem også.
Sidder desværre ikke ved min arbejdscomuter så vejledning har jeg ikke med her.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2015 - 18:02 #6
Vejledning:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede dronningen Novice
12. januar 2015 - 21:34 #7
Tak. Med hensyn til pointsgivningssystemet, så KAN jeg ikke holde sammen på det, jeg bliver fortalt. Jeg kan lige holde til at bede om SVAR, eller selv at lægge et. Så håber jeg ikke på flere småbitre bemærkninger, når jeg må tage mine egne points for at lukke.

Med hensyn til SpyHunter: Malware bytes har kørt siden imorges og har ikke fanget ret meget af det, jeg ved, der er. Blandt andet har jeg stadig SpyProtector og en toolbar fra Ask.com, - en zip-et eller andet med et chrome inspireret logo og som lukker op sammen med Chrome, så jeg skal fjerne det først. Den kom ind med en film, jeg forsøgte at downloade. Jeg fik ikke filmen - kun toolbaren.
Det tager stadig syv lange og syv brede at åbne.
Mon ikke jeg i første omgang skal forsøge at fjerne Chrome?
Avatar billede dronningen Novice
12. januar 2015 - 21:36 #8
220661, jeg prøver dine råd imorgen. For træt nu, men tak for dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2015 - 07:02 #9
Jeg vil tro at AdwCleaner vil fjerne disse elementer, så det havde jeg kørt før jeg fjernede Chrome :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2015 - 00:29 #10
Er du kommet videre?
Avatar billede dronningen Novice
13. februar 2015 - 11:02 #11
Jeg har lige kørt Adw Cleaner. Dette er, hvad den fandt:

# AdwCleaner v4.110 - Logfile created 13/02/2015 at 10:46:52
# Updated 05/02/2015 by Xplode
# Database : 2015-02-13.1 [Server]
# Operating system : Microsoft Windows XP Service Pack 3 (x86)
# Username : lis - RN-HJEMMEPC
# Running from : C:\Documents and Settings\lis\Dokumenter\Downloads\adwcleaner_4.110.exe
# Option : Cleaning

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SecTaskMan
Folder Deleted : C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Systweak
Folder Deleted : C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Yahoo! Companion
Folder Deleted : C:\Documents and Settings\lis\Application Data\Systweak
File Deleted : C:\WINDOWS\system32\roboot.exe

***** [ Scheduled tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

Shortcut Disinfected : C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Tilbehør\Systemværktøjer\Planlagte opgaver.lnk

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{459DD0F7-0D55-D3DC-67BC-E6BE37E9D762}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88}
Value Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar [{EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88}]
Key Deleted : HKCU\Software\systweak
Key Deleted : HKCU\Software\DriverTuner_Init
Key Deleted : HKCU\Software\DriverTuner
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\systweak
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Uniblue

***** [ Web browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v8.0.6001.18702

-\\ Google Chrome v40.0.2214.111

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [2024 bytes] - [13/02/2015 10:25:50]
AdwCleaner[S0].txt - [2116 bytes] - [13/02/2015 10:46:52]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [2175  bytes] ##########

Den fandt ikke SpyHunter. Den har sikkert en struktur, der ikke ligner malware. Til gengæld har den funder nogle af de filer, jeg har været på manuel jagt efter, men ikke har kunnet komme til. Lad os nu se, om den kører lidt bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2015 - 16:30 #12
Ok.
Avatar billede dronningen Novice
13. februar 2015 - 18:56 #13
Hej. Kunne du ikke lave et svar, så jeg kunne smide dig npgle points?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2015 - 19:45 #14
Svar. Tak for det.
Avatar billede dronningen Novice
13. februar 2015 - 21:07 #15
:-)