Avatar billede lenaj Praktikant
11. januar 2015 - 22:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Onedrive vs Asus Storage vs Iclouid vs Norton Backup

Kære Eksperter

Jeg er forvirret omkring alt det med at gemme dokumenter, billeder m.v. "i luften".
Det er både mig selv med også børnenes computere. Der er jo fint at kunne åbne noter mv. uanset, hvor man er. Og går computeren i stykker, så er billeder etc ikke tabt.
Men, det er jo forvirrende at bruge flere programmer. Hvad er egentlig den store forskel mellem de nævnte muligheder, og hvad anbefaler I.

Mange tak for hjælpen.
Mvh Lena
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2015 - 10:53 #1
der er ikke den store forskel - men
onedrive er tæt integreret i windows (fra 8) og derfor let tilgængelig
onedrive (microsoft) har word/excel i onlinepakke med

icloud er tæt med apples verden og har pages/numbers online med

google drev tilsvarende med docs og sheets (og android)

dropbox har ikke andet end sig selv, så de er gået sammen med microsoft, så excel/word har direkte adgang til dropbox-mappe. Men man skal stadig have en microsoft-konto, og dermed onedrive.

så reelt er det kampen mellem de 3 store, der er i gang pt. Googles online-system er nok størst lige nu, men microsoft arbejder hårdt på at komme på omgangshøjde. Apple er lillebror her.
Avatar billede lenaj Praktikant
16. januar 2015 - 22:01 #2
Mange tak for svar :-)
Avatar billede lenaj Praktikant
16. januar 2015 - 22:03 #3
Hvordan giver jeg dig points, tror jeg er ved at give til mig selv ved en fejl :-)
Avatar billede lenaj Praktikant
20. juli 2015 - 16:55 #4
:-)