Avatar billede lenaj Praktikant
16. januar 2015 - 22:11 Der er 6 kommentarer

Hvad betyder connetors lightning (Trust oplader virker ikke)

Har i dag købt 2 stk. Trust Connectors Lightning charge cable. Er købt i Fona. Er så irriteret over at Appels oplader til Ipad og Iphone ikke holder så længe. Fik så købt opladere fra Trust, men de virker ikke. Virker underligt at det er begge Lightning Connectors opladere der ikke virker. Hvad betyder egentlig LIghtning Connectors?
Håber at få lidt godt råd for det er for mig en gåde :-)
Mange hilsner Lena
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2015 - 00:08 #1
Som jeg forstår det du spørger om, så skal stik lyse når de er tilsluttet og den oplader enheden.
Usb stikket skal jo sende strøm ud før den vil lade. Er der i enhedshåndteringen for usb indstillet til at Windows ikke må lukke for strømmen. Og er der i bios indstillet så at der er strøm til usb stik?
Har man en stationær pc, og man har et usb tastatur, så skal der være strøm på usb stikket fra starten af, for ellers vil man ikke kunne bruge det under boot.

Du kan her på engelsk se hvad jeg mener:

1- restart your computer
2- press Delete button on keyboard so the CMOS setup utility screen will show up
3-chosse the third option (integrated peripherals)
4-another screen will show up then choose (USB keyboard support:turn it to enabled)
5- now press F10 to save it

Ved ikke lige om det er på den måde her på din computer, men jeg vil tro der er indstillinger i din bios til usb support.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2015 - 10:34 #2
Connectors Lightning charge cable = stiktype lightning lade kabel

Lightning er apples lille stik, som reelt er en hurtigere usb med vendbart design. Lightning kan forklares som lynende (hurtig).
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2015 - 10:50 #3
Haha. Claes du har ret.
Så ikke lige det n i Lightning.
Der skød jeg da helt forkert med den forklaring.
Avatar billede lenaj Praktikant
17. januar 2015 - 21:46 #4
Hej Claes
Så godt dit svar i morges, og det fik jeg bekræftet, da jeg ringede til Fona. Forstod bare ikke hvorfor de 2 nye opladere ikke virkede. Kørte så til Fona i dag, og de virkede på deres Iphone 6, men de kunne ikke test på en Iphone 5. Godt jeg havde taget min søns Iphone 5 med, så de kunne de, at den ikke virkede på Iphone 5 til trods for at det står på pakken. Fik gudskelov ombyttet til Appel i stedet for Trust. Troede bare til at starte med, at jeg havde køb noget forkert, så det var derfor jeg skrev i går :-) Tak for hjælpen til både dig og for tiden du også brugte 220661.
Claes, hvordan giver jeg points?
Mvh
Lena
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2015 - 10:51 #5
velbekomme Lena. Claes skal lægge et svar du accepterer for at give point. Fortsat god weekend. Hopper af tråden her nu.
Avatar billede lenaj Praktikant
20. juli 2015 - 17:01 #6
Hej Claes, hvordan lukker jeg denne og får givet point? Mvh Lena