Avatar billede dyne-jensen Juniormester
19. januar 2015 - 21:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fordobling af stereosignal til surround

Hej folkens

Jeg sidder med sådan en maskine her:
http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=4888#sp

Mit problem er, at jeg gerne vil have fordoblet mit stereosignal, når jeg lytter til musik, så baghøjttalerne også bruges.

Dette kunne lade sig gøre tidligere. Dog på min gamle maskine. Jeg kan ikke huske helt hvordan.

Jeg har et surroundsystem med receiver fra Sony. Jeg har under "surround" indstillet det til "multistation", men det hjælper heller ikke. Jeg har også prøvet en del andre indstillinger uden held.

Lyddelen på pc'en lader til at blive styret af Intel sammen med den integrerede grafik.

Jeg bruger Windows 8.1 Update 1 (dansk). Under lydindstillingerne i Windows er min pc indstillet til 5.1 surrround uden fuldtonehøjttalere.

Har I erfaringer med samme problem?

På forhånd tak. :-)
Avatar billede dyne-jensen Juniormester
19. januar 2015 - 21:13 #1
Det skal siges, at lyden er koblet sammen med pc'en og receiveren med et hdmi-stik.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
25. januar 2015 - 16:13 #2
Hvilket sony anlæg har du?
Avatar billede dyne-jensen Juniormester
18. marts 2015 - 22:34 #3
Det lykkedes mig aldrig at finde en rigtig løsning, men jeg brugte min PS3 i stedet til at streame musikken.