Avatar billede morten-markussen Praktikant
19. januar 2015 - 22:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til dato og klokkeslet

Hejsa har følgene kode der viker!

    $email_body = "Du har modtaget en mail adresse. "." Her er følgende detaljer som blev modtaget:\n Navn: $name \n Email: $email_address \n Emne: $subject \n\r Beskeden lyder som følger: \n $message";

i denne kode
    $email_body = "Du har modtaget en mail adresse. "." Her er følgende detaljer som blev modtaget DATO Klokken:\n Navn: $name \n Email: $email_address \n Emne: $subject \n\r Beskeden lyder som følger: \n $message";
vil jeg gerne have den til at tilføje dato og klokkeslæt
hvordan gør jeg dette
Avatar billede barefordi Nybegynder
19. januar 2015 - 22:53 #1
Avatar billede morten-markussen Praktikant
19. januar 2015 - 23:02 #2
har jeg prøvet
Avatar billede moddi100 Seniormester
19. januar 2015 - 23:08 #3
Som #1 siger:
$email_body = "Du har modtaget en mail adresse. "." Her er følgende detaljer som blev modtaget " . date('d-m-Y H:i:s') . ":\n Navn: $name \n Email: $email_address \n Emne: $subject \n\r Beskeden lyder som følger: \n $message";
Avatar billede morten-markussen Praktikant
19. januar 2015 - 23:23 #4
det virker men den skriver det i sommertid..  så kl er lige nu kun 22
Avatar billede NielsErikP Mester
19. januar 2015 - 23:23 #5
Hej...

Prøv at kigge om du kan bruge noget her :  strtotime

Håber du kan bruge det.
Avatar billede moddi100 Seniormester
19. januar 2015 - 23:38 #6
Følgende burde virke:

date_default_timezone_set("Europe/Copenhagen");

$email_body = "Du har modtaget en mail adresse. "." Her er følgende detaljer som blev modtaget " . date('d-m-Y H:i:s') . ":\n Navn: $name \n Email: $email_address \n Emne: $subject \n\r Beskeden lyder som følger: \n $message";

;
Avatar billede morten-markussen Praktikant
19. januar 2015 - 23:49 #7
moddi10o takker  så køre den del af det.. så har jeg kun et ønske tilbage

    $headers = "From: $email_address\n";
    $headers .= "Date: ".date("r");
    $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
    $headers .= "Content-type: text/plain; charset=utf-8\r\n";
    $headers .="Content-Transfer-Encoding: 8bit";
    $headers .= "Reply-To: $email_address";

    mail($to,$email_subject,$email_body,$headers);
    //redirect to the 'thank you' page
    header('Location: index.html');

vil genre have den sender en kopi / bekræftelse til den person der sender en besked via fomularen
Avatar billede moddi100 Seniormester
20. januar 2015 - 00:12 #8
Tilføj:
$headers .= "CC: " . $email . "\r\n";

Desuden skal alle  $header linjerne afsluttes med
\r\n

Ligesom ved MIME