Avatar billede viuf Juniormester
23. januar 2015 - 13:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Synology DS415play og raid

Hej
Vil købe 1 Synology Disk Station DS415play.
Kan man med de 4 HD lave så de er parret 2 og 2 og køre RAID 1 med dem?
Og hvad hedder det i RAID?

Håber i forstår?
Avatar billede viuf Juniormester
23. januar 2015 - 14:06 #2
Hej
Tak for hurtigt svar.

Men jeg ville gerne have at man kun skrev til det ene par HD som så skulle køre i RAID 1.
Dvs. at man har 2 drev.
Kan det lade sig gøre?

Som jeg forstår RAID 10 får hvert par HD halvdelen af dataérne.
Avatar billede chalde Seniormester
23. januar 2015 - 14:50 #3
#2 De raid levels synology understøtter er i linket.
Anyway, det du søger lyder mere som sync og ikke raid. Altså 2 logiske drev med samme indhold?
Avatar billede viuf Juniormester
26. januar 2015 - 12:14 #4
Hej
Ja (??)
F.eks. 4 HD på 1TB hver.
2 og 2 sammen i RAID 1 så der er 2 logiske drev.
Kan det lade sig gøre?
Avatar billede chalde Seniormester
26. januar 2015 - 12:27 #5
#4 Du kan oprette 2 forskellige arrays (altså 2 raid 1 arrays med hver sine 2 diske). Data vil spejlet i det enkelte array, men ikke i mellem dem.
Hvis du ønsker at begge arrays har samme indhold, så skal du oprette noget synkronisering mellem dem.
Avatar billede viuf Juniormester
26. januar 2015 - 12:38 #6
og det kan godt lade sig gøre i Synology DS415play opsætning?
Avatar billede viuf Juniormester
07. juni 2015 - 07:26 #7
lukket