Avatar billede stjernedk Nybegynder
26. januar 2015 - 11:29 Der er 13 kommentarer

ALT knappen er trykket ned, dog ikke fysisk

Hej Eksperten.

Jeg har en besynderlig udfordring jeg VIRKELIG håber i kan hjælpe med, jeg har self støvsuget internettet's største søgemaskiner for information før jeg skriver her.

Jeg har følgende:
Windows 8.1 enterprice udgaven - 64 bit.
Logitech G510 keyboard
Logitech G700s Mus

Efter noget tid, helt spontant bliver ALT knappen holdt nede i windows.
DVS at hvis jeg kun trykker på tab, så tabber jeg ud af af hvad jeg nu end har åbnet.

Det kan dog som oftest (ikke hver gang) bringes i orden igen ved at logge ud og ind igen.
Men jeg kan ikke skrive noget på mit tastetur imens ALT er holdt nede, kan ikke gemme åbne dokumenter, ja man kan faktisk ikke særlig meget.

En genstart kan også bringe det i orden (nogen gange kommer det igen efter kort tid).

NOGEN gange kan jeg holde begge ALT knapper nede i nogle sekunder og så er vi tilbage til normal.

NOGEN gange hjælper det at trykke/spamme skiftevis på begge ALT knapper.

Jeg har deaktiveret "sticky keys" så det er udelukket.

Jeg har hivet mit keyboard ud af USB porten, men ALT bliver stadigt holdt nede.

Jeg har formateret Windows 2 gange, men det kommer tilbage igen når jeg har installeret alle opdateringer.

Jeg har i enhedorientering -> keyboard -> fjernet alt derunder og genstartet.

Jeg kan se at den bliver holdt i bund ved at jeg åbner skærm tasteturet og den er markeret "hvid" som hvis jeg trykkede på knappen med musen.

Jeg har undladt at installere drivere fra logitech til henholdsvis mus og tastetur da jeg først troede det var dem der gav  mig udfordringer men problemet opstår også uden drivere.

INTET af den jeg har foretaget mig indtil nu har virket :(

/Daniel
26. januar 2015 - 11:33 #1
Har du forsøgt med et andet tastatur tilsluttet?
Avatar billede stjernedk Nybegynder
26. januar 2015 - 11:42 #2
Ja det har jeg også prøvet og det er samme resultat desværre med samme resultat
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2015 - 12:25 #3
Prøv at rengøre musen og/eller opdatere driverne til den.
Avatar billede stjernedk Nybegynder
26. januar 2015 - 12:41 #4
Jeg har prøvet at opdatere til de nyeste drivere fra logitech og alt er skam rent både mus og keyboard.

Hvad får dig til at tro det er musen og hvorfor ?

Jeg har også prøvet at sætte både mus og keyboard til nye USB porte.
26. januar 2015 - 15:25 #5
Der er i WIN7 / XP noget der hedder "HandicapHjælp", som netop kan/vi gøre det hvis [ALT] knappen bliver holdt nede i X sekunder ... Denne funktion KAN slåes HELT fra .samme sted ..
Avatar billede jokkejensen Novice
26. januar 2015 - 15:28 #6
Jeg ville nu heller ikke starte med at rense musen hvis mit keyboard's alt knappe opførte sig underligt.

Det er desuden højst sandsynligt heller ikke dit keyboard der er noget galt med, problemet opstår af en lang række forskellige årsager.

1: Kører du dansk keyboard setup ? og ikke US, eller lignenden.
2: Ingen 3. parts autohotkeys ?
3: Når problemet opstår, prøv da at trykke på alt 2 gange i træk, altså 2x alt og derefter se om alt fungere som du ønsker.
4: Lav en restore, og kør der efter sfc /scannow, det skulle lige sikre der ikke er nogle fuckups i dine keybindings.

Jeg har taget udgangs punkt i din problem stilling men umiddelbart ser det mere ud til at din alt key opfører sig som ctrl da du formoder du kan benytte dennne til at save med, det er dog typisk ctrl+s der gemmer og ikke alt+s ? Er vi enige om din alt key ikke bare opfører sig som ctrl ?

Venligst
Jacob
Avatar billede jokkejensen Novice
26. januar 2015 - 15:30 #7
"lav en restore" = system gendannelse... sry
Avatar billede stjernedk Nybegynder
26. januar 2015 - 15:46 #8
Hey, tak for forslag ind til nu.

@karise_larry
Jeg vil tjekke efter handi hjælp og mulige indstillinger for handicaphjælp senere i dag, det er da trold alt noget jeg ikke har prøvet endnu.
Det er ikke "sticky keys" du mener ?

@JokkeJensen
1) Ja det er dansk layout

2)Nej der er ingen 3. parts programmer som authotkeys

Det er en frisk installaion af windows 8.1 enterprise (den 3. af slagsen siden nytår)

3)nogen gange hjælper det at holde ALT + ALT GR i bund på samme tid og andre gange ikke.

nogen gange hjælper det at spamme alt knapperne skiftevis. (tryk ALT, slip, ALT GR, slip, repeat).

det er kun lykkedes mig EN gang ellers er det reboot eller log ud og ind igen.

med hensyn til sfc /scannow og chkdsk /f så er begge disse kommandoer afprøvet desvæære.
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2015 - 16:03 #9
Når man gennemlæser, hvad stjernedk har prøvet for at fjerne fejlen, herunder andre keyboards, formateringer og meget andet, var det måske en ide at finde løsningen andre steder.

Jeg tror, de fleste af os har prøvet eller hørt om situationer, hvor musen "klikker af sig selv" på steder eller tidspunkter, uden nogen form for påvirkning fra brugeren. Jeg siger ikke, mit forslag er løsningen, men .....?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. januar 2015 - 01:00 #10
Ja, det er åbenbart et kendt problem, det vælter I hvert fald med "løsninger" på nettet, dog ikke nogen jeg finder acceptable, lige ud over at et enkelt hit på windows tasten skulle klare opgaven, men så skal du [alt]+[tab] tilbage og er ligelangt ;)..

Mange nævner det i context med virtualisering eller remote desktop? kører du det ?

Og det var ikke sån at alt blev til ctrl ?

Og gider du lige dumpe et screenshot af "human Interface Devices" fra "Device Manager", her håndteres en del af ex max længde for keypress osv. jeg formoder ikke det er en laptop?.
Avatar billede stjernedk Nybegynder
27. januar 2015 - 09:17 #11
@jokkeJensen.

Det tætteste jeg kommer på virtuelasering er at jeg har Hyper-threading enabled i BIOS og nej heller ikke nogen RDP.

Jeg mener at have været over windows tasten i forbindelse med fejlen men det er da et forsøg værd når det sker igen.

Jeg fikser et screenshot i eftermiddag.
Jeg har tidligere fjernet alt under HID/tastetur og derefter rebooted men problemet vender tilbage.

Det er en stationær PC:
CPU: i7 3770 non-k
MOBO: Asus maximus v gene
PSU: 1000w corsair HX1000
SSD: Samsung 500GB evo 840
RAM: 8 gig fra kingston

Jeg har lidt en ide om at den være en opdatering fra Microsoft der kan være skyld i det siden at problemet er pludseligt opstået hen over julen
Avatar billede milter Ekspert
28. januar 2015 - 19:04 #12
Lad mig lige gentage mine ord fra indlæg #9 om, at der ingen garanti er for en løsning, men ....?

Jeg har gennem et stykke tid haft problemer med uønskede dobbeltklik og andet på min computer. Problemernes art afhang af, hvilket program, jeg var i gang med. I går åbnede jeg så min mus (Logitech MX 610) og rensede den endnu en gang, men denne gang med trykluft på de kontaktpunkter på bevægelige dele, jeg ikke kan komme til.

Siden da har alt virket efter hensigten.
Avatar billede stjernedk Nybegynder
29. januar 2015 - 12:50 #13
Hej Allesammen tak for jeres input det er værdsat.

Det skete igen her den anden aften og et tryk på det kære windows flag/knap hjalp desværre ikke.

Jeg afhjalp det ved at holde begge ALT + ALT GR nede i godt 5 sec men problemet var tilbagevendende efter 30 min.
(på trods at sticky keys er deaktiveret)

SÅ jeg har besluttet og gå tilbage til Windows 7 igen og vente indtil at windows 10 udkommer i år engang.

Så der er vel ikke nogen grund til at bruge mere tid på dette.

I skal allesammen have tak for jeres tid og forsøg på at hjælpe mig med dette IRRETERENDE problem =)

Hvis du ønsker svar point så send et svar.