Avatar billede sgadegaard Nybegynder
04. februar 2015 - 13:30 Der er 8 kommentarer

Automatisk side nummering

Jeg vil gerne lave en automatisk nummerering af sider til mit dokument.

Siderne kommer under hinanden i excel dokumentet række 1 til 2000

I cellerne K2, K88, K174, K260.... skriver jeg "1 of 12" til feks. "12 of 12"

Til at tælle antal sider kan jeg bruge kolonne I, antal forekomster af "PAGE:" giver total antal sider

aktuel side kan evt. findes ved kun at kigge efter "PAGE:" i aktuel række og til start af sheet

nogle bud på en formel som jeg kan indsætte?

mvh
Søren
Avatar billede supertekst Ekspert
04. februar 2015 - 13:53 #1
Kan mulighederne i sidefod ikke anvendes?
Avatar billede sgadegaard Nybegynder
04. februar 2015 - 14:11 #2
Jo hvis man kunne indsætte det i en celle
=&[Page] of &[Pages]
Avatar billede finb Ekspert
04. februar 2015 - 14:20 #3
Men du har jo 3 "celler" i sidefod, du kan bruge -er det ikke fint ? finb
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. februar 2015 - 16:28 #4
Hvorfor bruger du ikke Sideskift/Page break og herefter Sidefod/Footer?
Avatar billede sgadegaard Nybegynder
04. februar 2015 - 21:20 #5
Jeg har en "Header" som er integeret i mine sider, og det er  desværre ikke lige til at ændre
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. februar 2015 - 23:06 #6
Jeg ved ikke hvem dit svar i #5 er henvendt til, men jeg vil gentage mit spørgsmål fra #4.
Avatar billede sgadegaard Nybegynder
05. februar 2015 - 09:26 #7
Min kommentar var til dig :-).
Jeg prøver lige at vedhæfte et link til et billede af min "header".
Jeg vil helst at den forbliver i arket da der er en del som opdateres før den udskrives
http://1drv.ms/16skwRc
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
05. februar 2015 - 09:39 #8
Men hvad er det, der er dit problem. Ønsker du ikke at have "1/12" i en header?

Det er da virkelig at komplicere tingene, hvis du vil indsætte disse oplysninger i celler.