Avatar billede reneh Nybegynder
05. februar 2015 - 04:01 Der er 1 kommentar

Billed i en tabel

Hej en der kan hjælpe

Jeg skal nogle gange lave en rapport hvor jeg vil lave en tabel hvor jeg kan indsætte et billede i eks. venster box og så have noget teksti højre.

Når jeg har lavet en tabel, kan man låse den så når man indsætter billedet, ikke skal skalere billed, men det bare automatisk passer til feltet.
Eller er der en anden måde at gøre det på, så man ikke skal bruge tid på at justere billedet,
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. februar 2015 - 10:43 #1
Du skriver ikke, hvilken version af Word, du bruger.

Marker den/de kolonner, der skal have fast bredde (hele tabellen, sandsynligvis).
Word 2003: vælg Tabel > Autotilpas > Fast kolonnebredde.
Word 2007 eller senere: vælg fanen Layout > gruppen Cellestørrelse > Tilpas Automatisk > Fast kolonnebredde.

Det samme kan opnås via dialogboksen "Egenskaber for tabel" > fanen Tabel > knappen Indstillinger > slå "Tilpas automatisk til indholdet" fra.

Så bevares kolonnebredden, og når du indsætter et billede, bliver billedet automatisk tilpasset til den bredde, der er til rådighed.

NB Det er voldsomt mange point, du har ude!