Avatar billede h4rdstyl3ro2 Nybegynder
10. februar 2015 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk rebooter hele tiden når tilsluttet til Smart Tv.

Hej.

Først, undskyld hvis det er under den forkerte kategori, men kunne ikke finde en der passede.

Jeg har en lille verbatim ekstern harddisk som jeg ville bruge til at optage på mit smart tv (kan ikke huske den præcis model men det er en af de nyere LED smart tv fra Samsung)

Jeg har før brugt harddisken til film uden problemer. Men da jeg så satte den til i dag (stadig med film på, da der var inden jeg skulle formatere den så der kunne optages på den) bliver den ved med at reboote og poppe op på skærmen som ny tilsluttet. Det er jo irriterende at man skal blive ved med at lukke den ned hver 10. sek. Har prøvet at formatere den og det hjalp ikke og det hjælper heller ikke når man formaterer den så den kan optage. Når den er i direkte brug altså når man enten ser en film eller optager så gør er der ikke noget problem. Men når den ellers bare sætter til, som den jo gør hvis man har planlagt en optagelse så er problemet der.

Har en anden verbatim harddisk til film nu og den er der ingen problemer med.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede h4rdstyl3ro2 Nybegynder
10. februar 2015 - 13:51 #1
Tilføjelse:

Nu er det begge mine harddiske der bliver ved med at reboote!
Avatar billede MADOlsen Forsker
10. februar 2015 - 14:04 #2
Hvordan får de strøm?
Avatar billede h4rdstyl3ro2 Nybegynder
10. februar 2015 - 14:12 #3
Via USB. Har opdaget nu at det kun er i 2 af de 3 usb porte det er i tv'et. Den ene af portene opfører de sig helt normalt, men i de to andre rebooter de og ville jo gerne kunne have begge til på én gang.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. februar 2015 - 15:23 #4
kan det skyldes at de 2 porte ikke giver strøm nok (design).
Avatar billede MADOlsen Forsker
10. februar 2015 - 15:31 #5
Det kan sagtens tænkes (det var nemlig lige præcis det jeg fiskede efter). Jeg døjede selv med det samme, men skiftede så til en HDD med ekstern strømforsyning, hvilket løste problemet.
Avatar billede h4rdstyl3ro2 Nybegynder
10. februar 2015 - 15:34 #6
Tusind tak. Det lyder som en rimelig logisk forklaring :) Hvordan giver jeg point og afslutter?
Avatar billede MADOlsen Forsker
10. februar 2015 - 15:41 #7
Du beder den/de brugere, du mener har bidraget til løsningen af spørgsmålet, om at lægge et svar, hvorefter du accepterer det/dem :-)

Her er et svar fra mig :-)