Avatar billede Trombonist Nybegynder
25. februar 2015 - 00:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min computer kan ikke finde mit usb-memorystick

Hej!

Jeg har et usb-memorystik som min computer ikke kan finde, hvilket er rigtig træls. Usb-memorystikket er afprøvet i mange forskellig computere og her virker det fint.

Jeg har opdateret usb driverne, skannet computeren for fejl (Scandisk), skannet for virus, malware m.m. uden at finde noget.

Har søgt efter en driver på USB-memorystikkets fabrikant hjemmeside, men fandt ikke noget.

Jeg har andre memorystik, og dem kan computeren sagtens finde og læse.

Nogen der kan hjælpe mig med at løse problemet?

Jeg kører Windows 8.1

Usb-memorystikket hedder: Samsung Flash Memory Mobile Storage 1GB

Venligst Kent
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. februar 2015 - 08:44 #1
Prøv at sætte den i, og se om den dukker op som "Andre enheder" eller "Ukendt enhed" i enhedshåndteringen. - eller en anden form for fejlmeldt enhed.

Hvis den gør det, så slet den og genstart computeren - så bliver den genfundet på ny.

Hvis alt ser fint ud, fortsætter du til "Diskhåndteringen", og ser om drevet har fået tildelt et drevbogstav - evt. ved et uheld samme bogstav som CD-drevet el. lign., og ret evt. til et ledigt bogstav.
Avatar billede Trombonist Nybegynder
25. februar 2015 - 10:04 #2
Hej Ole!

Tak for din besked.
Jeg har nu prøvet at tjekke enhedshåndtering og usb-stikket dukker ikke op som noget som helst og der kommer heller ingen fejlmelding.
Så enhedshåndtering ser fin ud.

Under diskhåndtering er der kun 2 drev. Et C og et D (dvd).
Tilslutter jeg et andet usb-stik kommer der et E drev.

Venligst Kent
Avatar billede finb Ekspert
25. februar 2015 - 14:46 #3
Virket din usb på andre computere ?
Avatar billede Trombonist Nybegynder
25. februar 2015 - 14:54 #4
Hej!

Ja, den virker på alle andre computere jeg har prøvet.
Avatar billede Trombonist Nybegynder
10. juni 2015 - 11:18 #5
Jeg har desværre stadig problemet, øv.
Avatar billede LykkeP Nybegynder
12. juni 2015 - 11:38 #6
Hvilke andre computere virker dit USB i ? Der kan nogle gange opstå problemer når man har haft det i en MAC computer og efterfølgende skal have den i en windows igen. Det kan løses ved at sætte den i (den computer hvor det virker) og ændre formatet på USB stikket under indstillinger.