Avatar billede danskanimation Nybegynder
06. marts 2015 - 20:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Motherboard temperature for høje?

Hej :)

Jeg har et MSI B85M-E33 motherboard.

Jeg gik forleden ind på bios og der stod der at "Motherboard System" temperature lå omkring 50-55 grader. Det syntes jeg lyder af ret meget, efter det research jeg har gjort mig.

Jeg har 1 front + 1 side fan der suger luft ind, og 2 i top + 1 i rear der puster luften ud igen. Jeg syntes det burde være rigelig med fans til at coole mit system.

Min cpu temperature er fine, og jeg har ikke oplevet problemer når jeg bruger computeren. Jeg har haft computeren i cirka 3 måneder :)

Jeg ville høre om der er nogle alarmklokker der ringer, eller om temperaturene er til at overleve :)

Med venlig hilsen
Mads Nielsen :)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2015 - 21:29 #1
Installer speedfan og skriv de tæmperature der nævnes herinde.

Synes dog ikke 50 - 55 grader lyder af for meget, men kommer jo an på hvad de andre komponenter i dit system er på.

Kører selv Linux Ubuntu 14.10, så kan ikke guide/vejlede dig i Windows.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2015 - 21:32 #2
Har du iøvrigt prøvet at opdatere BIOS?
http://www.msi.com/support/mb/B85ME33.html#down-bios
Avatar billede danskanimation Nybegynder
06. marts 2015 - 21:44 #3
Speedfan siger 53 c lige nu. Jeg sidder dog og spiller guild wars 2. Jeg har ikke prøvet at opdatere BIOS, kan det anbefales?
Avatar billede danskanimation Nybegynder
06. marts 2015 - 21:45 #4
CPU: i7 4770
GPU: Nvidia Geforce Gtx 770 2gb OC

Gætter op det var de komponenter der afgiver mest varme :)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2015 - 21:51 #5
Hvor varm er cpu, system, grafikkort, harddiske mm?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2015 - 21:52 #6
Og ja, det anbefales altid at opdatere BIOS og drivere :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. marts 2015 - 21:56 #7
Nu hedder din avatar danskanimation, så tænker jeg på om det er hvis du lader den arbejde meget med animationer, rendering osv.

Det er normalt noget der trækker på ressourcerne.
Og er det tilfældet så er 50-55 ret godt, og selv om det ikke er derfor, så må jeg give Blueeyez ret, det er ikke så voldsomt.

Og Speedfan kan hentes her:
http://www.almico.com/sfdownload.php

At min stationære f.eks. har meget lave temperaturer er den enorme blæser jeg har sat på processoren, og det at jeg har åbnet siden på computeren, det gør at jeg typisk kun er på 35 grader +-3 grader.
Avatar billede danskanimation Nybegynder
06. marts 2015 - 22:14 #8
Temperatur:
CPU: MAX 70 grader.
GPU: 28-50 grader
Harddiske: rimelig steady på 30c

Der er en fejl i målingen an noget der hedder "Nuvoton NCT6779D". Den ligger konstant på 122 grader celsius, og kan ikke mærke noget varmt når jeg stikker min hånd ind i kabinettet.

Jeg render tit videoer, men jeg spiller mindst lige så meget.

Jeg har speedfan, og temp ligger rimelig stille på 53-54 grader.
Avatar billede danskanimation Nybegynder
06. april 2015 - 14:04 #9
Har installeret en ny fan for en sikkerheds skyld