Avatar billede kiminfarum Juniormester
07. marts 2015 - 09:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor opstår fejlen 'Brugerprofil kan ikke indlæses'

Min mor har en bærbar PC hvor hun 3-4 gange har oplevet at hendes brugerprofil ikke kan indlæses.
Jeg har lige så mange gange været inde i registreringsdatabasen og rette op på problemet.

Men hvorfor opstår problemet og hvordan kan det forhindres i frem tiden?
Kan det skyldes at 'låget' bliver lukket, inden pc'eren er helt færdig med at lukke Windows helt ned?

- Kim
Avatar billede groenaert Novice
07. marts 2015 - 10:49 #1
Jeg har af og til oplevet, at problemet med indlæsning af brugerprofiler skyldtes fejl i filsystemet. Prøv at teste filsystemer med chkdsk, om ikke andet så for at udelukke denne mulighed.
Jer tror ikke det skyldtes, at låget bliver lukket ned, før Windows er helt lukket.

Mvh.
Grønært
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2015 - 15:20 #2
hvis det er låget, så sæt låg-knap til at virke som 'sluk pc' - og fortæl til moderen, at fremover skal hun bare lukke låget (!)
Avatar billede kiminfarum Juniormester
12. marts 2015 - 19:24 #3
Jeg lukker denne tråd.